VARNING för oseriösa telefonförsäljare

Svara  171 inlägg  63134 visningar  21 följer
Användarvisningsbild

Re: VARNING för oseriösa telefonförsäljare

jannee skrev:Även jag har fått besked från Mikosoft att min computer behöver uppgraderas. Dock förstod jag inte ett ord utrikiska, pratar bara svenska när jag är i Sverige vilket innebar att den utrikespratande personen snart kom av sig och bara lade på - synd för jag hade gärna velat veta vad det var för fel och vad jag borde åtgärda, får hoppas den trevlige mannen ringer upp igen. :mrgreen: .

:lol: :lol: :lol:

PW
Användarvisningsbild

Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#345406 Jag testade lite att kolla vad "Microsoft" ville och samtidigt uppehålla dem lite grand på ungefär samma sätt som man uppehåller telefonförsäljare så länge som möjligt för att de inte skall kunna ringa fler personer. Först tog det naturligtvis ett par minuter att starta datorn och sedan när det var "gjort" så blev man kopplad till en "senior support engineer". Denne började med att förklara hur man skulle öppna "Run"-fönstret och sedan skriva in "eventvwr" och trycka OK. Event Viewer är ett Windowsprogram som loggar en massa händelser i datorn och det är lätt att hitta meddelanden som "An attempt was made to unregister a security event source", "The Software Protection service has stopped", "Windows detected your registry file is still in use by other applications or services. The file will be unloaded now. The applications or services that hold your registry file may not function properly afterwards", "Session "Circular Kernel Context Logger" failed to start with the following error: 0xC0000035" och annat som kan låta som att det är ett allvarligt fel på datorn.

Nu "råkade" det inte gå att starta detta fönster på min dator trots ett flertal ansträngningar så "senior support engineer" uppmanade mig att starta en webb-läsare. När jag då meddelade att meddelandet "No internet connection" kom upp så blev svaret "Motherfu....r" och en påhängd lur :-BD Nästa gång kan man nog dra det ännu längre och se vilken websida de vill att man ska öppna.

Användarvisningsbild

#345515 Bravo th! Men det skulle jag inte orka med.

Användarvisningsbild

Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#420426 Så här annonserar ATL på sin hemsida: http://www.atl.nu/annons/lrf-medias-adr ... algrupp-2/ :evil:
/Niklas

#420459 Ringt flera stycken från 075..., råkade svar en gång och då någon prata engelska med typ indisk brytning som sa nåt om Microsoft support innan jag la på luren

Användarvisningsbild

#461164 Verkar vara ett fenomen som springer sig, har en vän som bor i Norge och till honom ringer dom ofta från "microsoft...." :lol:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar
TitelStatistikSenaste svaret
Telefonförsäljare av orre - fre 17 feb 2012, 20:01
i Skojigt/Galet
2 svar
1326 läst
av Kse     
fre 17 feb 2012, 21:44
Problem med telefonförsäljare av Mr-Hemek - ons 22 jan 2014, 14:57
i Avtal, offerter, virkesprislistor och priser
14 svar
2998 läst
av JensSkoog     
mån 27 jan 2014, 18:26
Oseriösa virkeshandlare av agronome-kleptoman - tis 28 sep 2010, 21:56
i Virkesmätning och Matrisfub
9 svar
4843 läst
av Mäki     
ons 09 mar 2011, 20:06
Blir det ännu mer reklam och telefonförsäljare nu? av Uvskogen - tis 23 feb 2016, 11:09
i Skogsfastigheter
3 svar
1579 läst
av ConnyL     
mån 22 aug 2016, 09:55
oseriösa Danskar verksamma i skåne av vedhandlaren - tor 30 aug 2012, 21:00
i Bioenergi

12
18 svar
5348 läst
av Nablus     
mån 03 sep 2012, 14:58