Före och efter jobbet

VÄrnamo

21 inlägg 7202 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

VÄrnamo

Mowi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#68028 Hur är skogsbruks skolan i värnamo?



   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: VÄrnamo

nelson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#68288 Den är helt ok! Till viss del slitna lokaler men mycket maskinkörning å nya maskiner, senaste tillskottet är en 1070E..

mvh Nelson

Avatar Fallback

Re: VÄrnamo

John.S  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#68900 Tjena ! Går där själv, mycket bra maskinpark :), som sagt slitna lokaler, men duktiga lärare! :)

Användarvisningsbild

Re: VÄrnamo

totte  
#68913 Då har det blivit bättre, gick där 75-77, maskinparken var inte precis nåt att skryta med då. Lokalerna var slitna redan då, men lärarna var överlag mycket bra. Som sagt, mer än 30 år sen :shock:

Se om jag minns: 2 Rottne Blondin, BM 868, Kockum 836B och på övningsgården ett par SMV Drivax, en Timmerkalle och en Ford-Brunett. Har nog glömt nån.

Avatar Fallback

Re: VÄrnamo

JD 810  
#82521 Jobbar på skolan som instruktör på skotningen, kan väl vara lite bättre ordning där men klart bra maskiner och dyligt helt klart e skola att satsa på

Avatar Fallback

Re: VÄrnamo

jönsson84  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#82566 Har gått 3 år på östbo+1,5 år ky. Som sagt lite slitna å tråkiga lokaler men fin maskinpark och bra lärare.
Några av skolans maskiner(skotarkursen) skotar en del efter våran Ponsse Ergo.

Avatar Fallback

Re: VÄrnamo

jönsson84  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#82567
JD 810 skrev:Jobbar på skolan som instruktör på skotningen, kan väl vara lite bättre ordning där men klart bra maskiner och dyligt helt klart e skola att satsa på


Jaha,du är nya instruktören på skotningen? Är ni klara nere i Agunnaryd?

Användarvisningsbild

Re: VÄrnamo

221  
#82732 gått me på östbo.. slitna lokaler? de är ju nytt, förutom elev hemmet men de är en annan avdelning.. var ju ett par år sen jag gick men då funka de relativft bra bara alla lärare kunnde komma överens o få lite ordning på saker o ting men är du intresserad så går de ju ha sin praktik där..

Avatar Fallback

Re: VÄrnamo

JD 810  
#82890 Hejsan jönsson 84

Nej det är vi inte men det ser ut som vi kör färdig till veckan som kommer om vi hittar virket nu. Vilken klass går du i HAR jag haft er ännu ?

Hoppas på en flytt snart är ju en bit att åka. Då blir det Rydaholm och Ohs samt att vi får den 4:e maskinen och kojan dit.

Användarvisningsbild

Re: VÄrnamo

kockums850  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#84223 Gick på Östbo 1995, ca10 veckor "avverkningsmaskiner-kursen". Vi var två elever ifrån Plönninge som fick gå där. Avsevärt bättre maskiner än vad vi var vana vid.(Typ, Brun Ösa 250/Mini 578 mot "Nya" Timberjack maskiner.
Kommer ihåg att vi högg dåtidens nya vägsträckning utanför Hillestorp bla.
Körde bla. Timberjack 1270, Ösa 707/250. Fanns även en hederlig Kockums 850 på skolområdet.
Var en oförglömlig tid, hände mycket roligt, även att man "bara" var där i runt 10 veckors
tid........ ;-) hmmm ;-)

Användarvisningsbild

Re: VÄrnamo

Mowi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#84658 Får nog bli ryssby verkar vara bättre stämning och ordning på den skolan.

   TS
Avatar Fallback

Re: VÄrnamo

jönsson84  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#84694 Fast har du tänkt bli maskinförare i framtiden tror jag att det ger mer att gå i värnamo,vet ju iofs inte exakt hur det är i ryssby(har bara varit där nån gång på guldkort/apterings kurs) men tror värnamo har bättre maskinpark iaf.
Även bra att maskinerna går i "verkliga förhållanden",skotargruppen kör ju delvis efter oss på ett lokalt sågverk.Skördargrupperna går väl till ganska stor del på Sveaskog.

Men du kanske bor närmre ryssby?
För mej var värnamo ett givet val då ja bor ganska nära,bara ett par mil utanför.

Användarvisningsbild

Re: VÄrnamo

Mowi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#84759 Nä bor inte närmre ryssby men har hört att den skolan her bättre rykte om sig.

   TS
Avatar Fallback

Re: VÄrnamo

JD 810  
#84800 Nu vet jag vem du är jönsson 84 Det är ju Daniel, i morgon kommer jden till dig

Vi syns i morgon

Mvh B-A

Avatar Fallback

Re: VÄrnamo

Jimmy_Nilsson  
#84801 Någon här som gått KY utbildningen i Värnamo? I såfall var ni nöjda över utbildningen?

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).