Före och efter jobbet

Regnrapporten.

22 inlägg 5066 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Regnrapporten.

halvproffs  
#62682 Det kom 78mm i Gävletrakten igår och regnet låg vågrätt i luften så man funderar hur vattnet hamnar i mätaren? Ett av de värsta sommaroväder man upplevt.

   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Regnrapporten.

totte  
#63780 Jaha kommit runt 60 mm senaste dygnet. Blött överallt, bäcken rinner över vägen, får se om vägen behagar bli kvar.

090725_01.jpg

Avatar Fallback

Re: Regnrapporten.

Röjkvist  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#63783 Ser att du ställt ut hunden! Han fixar väl vattnet :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Regnrapporten.

halvproffs  
#63785 Måste vara den regnigaste sommaren på länge. Just nu kom det ca 10mm på 10min. Tre rejäla åsksmällar kom det också.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Regnrapporten.

totte  
#63813 Jupp, glömde säga att det kom 26 mm i tisdags också 😡 . Röjkvist: Hunden ställde ut sig själv, är väldresserad :roll: , och jodå hon fixar det, hon dricker upp överskottet :lol:

Avatar Fallback

Re: Regnrapporten.

Mickev  
#63834 Gårdagen var "lite" regnig härikring. Vägen stängdes av... och de var ju befogat kan man ju säga. En grusbil mata fram grus för att försöka rädda en bredd av vägen för att den inte skulle skära av helt. Lite längre ner gick vattnet över vägen men där låg det asfalt och den klarade sig hyffsat bra.
Bara lite drygt en mil från där jag tog bilden mättes det upp 100mm regn från fredag morgon till lördag morgon.
090724hundsjo3l.jpg

Användarvisningsbild

Re: Regnrapporten.

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#64511 Regnrekord i juli på många håll http://www.smhi.se/cmp/jsp/polopoly.jsp ... 42544&l=sv
/Niklas

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).