Före och efter jobbet

Norrskog eller SCA ? ? ?

6 inlägg 2918 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Norrskog eller SCA ? ? ?

Partek  
#42750 Hej Jag har kört på uppdrag av Norrskog tidigare och är nu hemma med min förstfödde. Jag ska börja jobba om några månader igen och nu visar det sig att SCA söker skördarförare i mina trakter. Jag behöver ett arbete och funderar på att söka det hos SCA men har alltid hört att de betalar sina anställda sämre och de har det sämre över lag låter det som. Hörsägen. Är det någon som har erfarenhet av båda bolagen och som kan delge mig av sina kunskaper i denna fråga? Mvh Ida



   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Norrskog eller SCA ? ? ?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#42764
Partek skrev:Hej Jag har kört på uppdrag av Norrskog tidigare och är nu hemma med min förstfödde. Jag ska börja jobba om några månader igen och nu visar det sig att SCA söker skördarförare i mina trakter. Jag behöver ett arbete och funderar på att söka det hos SCA men har alltid hört att de betalar sina anställda sämre och de har det sämre över lag låter det som. Hörsägen. Är det någon som har erfarenhet av båda bolagen och som kan delge mig av sina kunskaper i denna fråga? Mvh Ida

Vilken stor stil du skriver med, är det typiskt tjejer?

Användarvisningsbild

Re: Norrskog eller SCA ? ? ?

Thunborg  
#42793
Slurfi skrev:
Partek skrev:Hej Jag har kört på uppdrag av Norrskog tidigare och är nu hemma med min förstfödde. Jag ska börja jobba om några månader igen och nu visar det sig att SCA söker skördarförare i mina trakter. Jag behöver ett arbete och funderar på att söka det hos SCA men har alltid hört att de betalar sina anställda sämre och de har det sämre över lag låter det som. Hörsägen. Är det någon som har erfarenhet av båda bolagen och som kan delge mig av sina kunskaper i denna fråga? Mvh Ida

Vilken stor stil du skriver med, är det typiskt tjejer?

Det gäller inte mitt frun"timmer" ,finns ingen som skriver med så små bokstäver 8)

Avatar Fallback

Re: Norrskog eller SCA ? ? ?

Simba  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#42798 Hej,du och gratulerar till mammarollen ^:)^
Eftersom jag är:
-A arbetsgivare
-B från ett fjärran land

så är jag helt fel person att svara på din fråga men några synpunter ändå:
-Sök upp tänkbara arbetsgivare personligen :!:
visst du kan ringa först men lämna det inte med det,det är så enkelt att säga nej i telefon,mejl är helt förkastligt det kan du skicka nån dag efter besöket för att "påminna" om att du finns :D

-Ställ krav! Var inte rädd att fordra "lite mer" än normalt,om du förklarar att du är värd det.
-Tro hårt på dej själv!Okay nån måtta förstås men stirra dej inte blind på vissa "topprestationer" som man hör om,i slutänden så är en jämn lunk det bästa ändå
-Om du inte trivs,så byt arbetsgivare,man behöver inte vara kvar hos nån man inte trivs med 8)

Visst har skogsjobbet sina avigsidor men ibland kommer väl nån bättre dag också och klart en fördel är ju om man är ensam på sin maskin så kan man ju ganska enkelt flexa och köra nån timme extra ibland ifall man behöver nån halvdag ledigt emellanåt.

Kom ihåg det finns inga dumma frågor(däremot dumma svar x_x )

Användarvisningsbild

Re: Norrskog eller SCA ? ? ?

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#42861 Välkommen till forumet.

Angående jobb i allmänhet....

Pengar är inte allt! Det finns mycket som inte går o räkna i kronor o ören.
Det är ofta inte mycket det handlar om o det finns annat som är viktigare.

Att köra till jobbet med ett leende är få förunnat. Det är värt en hel del.
Jag lämnade välbetalt industri jobb för Lantbruk. Det var en ordentlig smäll, men i mina ögon värt det då.

Så vitt jag förstår av de två poster du skrivit är nog mitt råd o stanna kvar ett litet tag i alla fall, suga upp all kunskap o erfarenhet du kan. Efter ett tag kanske de ser potensial eller tycker du är värdefull o som morot en klick till i kuväret.

Att vara mammaledig eller som jag halt o lytt är ingen bra förhandlings utgång.
Då är man inte poppis på något vis.

Avatar Fallback

Re: Norrskog eller SCA ? ? ?

Partek  
#43044 Tack för alla fina svar. Jag ska nog komma underfund med hur denna sida egentligen fungerar så småningom ja' också. Är ovan sådana här forum, länkar, inlägg etc. Angående jobbet så tänker jag söka det och hoppas på att jag får det såklart. Jag tycker det är en ljusning att det faktiskt finns ett jobb att söka. Ha en trevlig kväll alla skogens riddare :-)

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).