Före och efter jobbet

Angående artikel på atl.nu

4 inlägg 2701 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Angående artikel på atl.nu

Klas  
#41750 Läste idag en artikel på atl.nu idag om att det råder akut brist på maskinförare inom skogsbranschen. http://www.atl.nu/Article.jsp?article=50243

Lite lustigt det där, för här på forumet verkar det ju finns rätt så många så skriver att dom vill ha praktik plats o.s.v som maskinförare. Och intresset för skogen verkar ju bara öka. Borde väl inte vara så svårt att få tag på bra/enkla personer att lära upp? Det står i artikeln att det kostar 400 - 500 000 att lära upp en förare, låter ju som väldigt mycket pengar, kan det verkligen stämma?



   TS
Elmia
Användarvisningsbild
GremoNiclas  
#41756 Få tag på folk som vill köra går nog. MEN att lära upp är en annan femma. Bolagens prislistor förutsätter full produktion. Ibland även mer än full produktion verkar det som, eftersom entreprenörerna får röda siffror. :(


Finns tråd för "Brist på förare" under avtal, offerter...

Avatar Fallback
nisse  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#41775 Låter som en rimlig siffra.
Dock tror jag en del av dessa debatter är lite politik för att få skolorna att spotta ut bättre förare.

/Nisse

Användarvisningsbild
Lill Junior  
#41833 Hur hade de varit med ett lärlingsystem då? 2 dagar skola & 3 dagar körning, från då man slutar högstadiet? Ang. finansiering så borde väl bolagen visa lite intresse att få ut förare.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).