Före och efter jobbet

Hur mycket tränar du?

17 inlägg 5731 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Hur mycket tränar du?

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#30163 Tränar ni något, eller är skogsarbetet tillräcklig motion tycker ni?

Själv så springer jag tre ggr i veckan, har haft problem med fot, knä och ben men har nu kommit upp i dryga 2 mil i veckan i löpning (äntligen!). Målet är 40 km i veckan, med ett pass runt 20 km. Springer orientering på helgerna, men nu är det inga tävlignar så nu är det mängdpass som gäller.

Märker att det bli betydligt lättare att stövla omrking en dag med röjsågen om man tränar löpning. Men så sitter jag bakom ett tangentbord mest hela dagarna i vanliga fall? Hur gör ni?

För den som vill gå ned i vikt med löpning, ni måste nog upp över 20 km i veckan för att det skall märkas. Och det tar flera månader att komma dit från noll, om man vill vara skadefri.


Senast redigerad av Mangan ons 11 jun 2008, 12:22, redigerad totalt 1 gång.

   TS
Elmia
Avatar Fallback
Lantisen  
#30165 Har två hundar att motionera vilket blir ca 3 timmar per dag av promenader sen på det så spenderar jag 50 minuter spinning hemma gluttandes på ett avsnitt av Desperate Housewifes om dagen eller två Våra Värsta År avsnitt :lol:

Avatar Fallback
Valmet 890  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#30184 Jag försöker hålla igång en del jag med, tror det är ett måste om man ska hålla sig i bra form när man kör maskin.
Jag tävlar även i skoterenduro och där behöver man också vara tränad.

NU på sommaren så försöker jag springa 3-4 gånger i veckan ca 1 mil per gång ibland lite kortare ibland lite längre, ska även lägga in lite styrketräning nu har jag tänkt. Jagt ycker det är skönt att fara ut och springa en stund efter jobbet, man blir mycket piggare och känner sig fräschare.
Jag har även 2 hundar som ska motineras och hållas i form till jakten.
PÅ vintern blir det ingen löpning (tycker det är tråkigt att springa i mörker och snö) så då försöker jag åka lite längdskidor och styrketräna samt köra skoter.

Avatar Fallback
valmet901  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#30254 Försöker styrketräna 2-3 gånger i veckan eller beroende på hur mycket man har att göra blir det mer eller mindre. Springa är inte nåt som lockar mig :)

Användarvisningsbild
Henrik K  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#30261 Tränar...hm räknas fick-pingis :lol:

Användarvisningsbild
totte  
#30266
Henrik K skrev:Tränar...hm räknas fick-pingis :lol:


Nätt och jämt, jämställt med fia med knuff tror jag :lol:

Användarvisningsbild
OAS-forests  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#30268 Blir lite löpning tre gånger i veckan, ca 20 km/vecka.

Ikväll körde jag intervallträning i backe, uppvärmning tio minuter åtta intervaller uppför med joggning nerför samt avslutande tio minters nerjoggning hem. Kändes överraskande bra. :D

Avatar Fallback
Nolltax AB  
#30316 Skulle onekligen behöva....
Dödvikten gör sig påmind vid ställningsbyggande.
Å andra sidan en fördel vid slangdragande.....

Användarvisningsbild
kava  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#30321 Häver öl , kör fort till bolaget om man är sen , bläddrar förbi sportsidorna i tidningen.

Avatar Fallback

Re: Hur mycket tränar du?

nexon  
#43866 har ett jobb som jag går ca 1o km om dagen i. På sommaren så kör jag mountain bike downhill. 3 gånger i månaden 7 timmar åt gången. Får ´passa på när banan är öppen. Vintern när alla andra skall ha skidbacken så får jag jobba i skogen.

hoppar mer än gärna över sportsidorna. Har aldrig sett en hel hockey eller fotbollsmatch på tv eller i verkligheten.

Användarvisningsbild

Re: Hur mycket tränar du?

GremoNiclas  
#43868 Spelar badminton en gång i veckan. Försöker ta lite promenader. Längdskidor ibland. Golf på sommaren.
Sportar mest framför TVn, vinterstudion tar knäcken på en.

Användarvisningsbild

Re: Hur mycket tränar du?

Henrik K  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#43871 Nu mera Friskiss o svettis 2ggr per vecka.

Avatar Fallback

Re: Hur mycket tränar du?

Boden  
#43880 Jag tränar 4-5ggr i veckan. Främst löpning, orientering och längdskidor. Räknar även skogsarbetet som träning. Det ger bra kondition av att röja och framförallt hyggesränsa, man blir seg. Perfekt när jag ska åka vasaloppet :)

Avatar Fallback

Re: Hur mycket tränar du?

knutten  
#43935 Jag håller igång med styrketräning 5 dagar i veckan och 7 hundar som alla behöver mycket moyion då dom är bulldogar :lol:

Avatar Fallback

Re: Hur mycket tränar du?

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#43976 Ha, fortfarande inte skadad! Uppe i 30-35km/vecka på ett ungefär. Barmark här, så nu skall jag försöka öka till 4ggr och 40 km/vecka. Man får ta det vackert när man är gammal. 8)

Säsongens mål var att ta sig igenom lite långa orienteringstävlingar nu i nov/dec utan att bli permanent skadad till kropp eler själ på kuppen. Och det klarade jag. :grin:

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).