Före och efter jobbet

Bästa extraljusen på marknaden i dag ?

13 inlägg 33310 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Bästa extraljusen på marknaden i dag ?

HÅkan N  
#272281 Vilka extraljus är bäst i dag ? NBB eller Lightforce eller vad tycker ni ?

Skall sitta på min bil och traktorn vid snöplogning 3eller 4st var det tänkt. :lol: Har ni andra förslag :wink:


Senast redigerad av HÅkan N fre 21 mar 2014, 08:13, redigerad totalt 1 gång.

   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Bästa extraljusen på marknaden i dag ?

Äboda  
#272282 Kör med Hella Luminator Xenon, har inte hittat något som jag tycker ger bättre ljus.

http://www.hella.se/Produkter/Extraljus ... tor-Xenon/

Avatar Fallback
HÅkan N  
#272283
HÅkan N skrev:Vilka extraljus är bäst i dag ? NBB eller Lightforce eller vad tycker ni ?

Skall sitta på min bil 3eller 4st var det tänkt. :lol: Har ni andra förslag :wink:


http://www.blocket.se/dalarna/Lightforc ... m?ca=8&w=3

   TS
Avatar Fallback
HÅkan N  
#272284
Äboda skrev:Kör med Hella Luminator Xenon, har inte hittat något som jag tycker ger bättre ljus.

http://www.hella.se/Produkter/Extraljus ... tor-Xenon/


Har tittat på dom också. fjärrljusinsatts?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Bästa extraljusen på marknaden i dag ?

Äboda  
#272286 Ja det är fjärrljus, men ger ändå en bred ljusbild som lyser upp vägkanterna bra.
Nackdelen är att dom är lite klumpiga att montera då elektronikboxen sitter på baksidan.

Avatar Fallback

Re: Bästa extraljusen på marknaden i dag ?

Robertberg  
#272288 Led tänds ju oerhört fort, original halogen på min bil tänds nån halv sekund efter att led-rampen kommit igång.

Användarvisningsbild

Re: Bästa extraljusen på marknaden i dag ?

Äboda  
#272292 Stämmer att Xenonlampan tar någon sekund på sig första gången men tänder den kall innan den kommer upp i full effekt, men sedan vid normal körning med avbländning för mötande trafik är det inget ja märker.

Användarvisningsbild

Re: Bästa extraljusen på marknaden i dag ?

totte  
#272296 Flyttade tråden från traktorforumet, eftersom det handlar om billjus.

Användarvisningsbild

Re: Bästa extraljusen på marknaden i dag ?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#272298 LED-ramp gäller.
Ska man förfula sin bil med extraljus så ska det åtm vara de snyggaste som finns
och där vinner led-ramp alltid, sen kan man ju montera även den fult om man absolut vill.
Plus att led-ramp ger bra ljus och ska hålla länge.

Användarvisningsbild

Re: Bästa extraljusen på marknaden i dag ?

Johan_84  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#272302 Skulle nog också testa en led ramp.
Kolla på http://www.prestandabelysning.se/extral ... sramper/67

Köpte andra lampor därifrån, verkar ok än så länge.

Avatar Fallback
HÅkan N  
#272321
totte skrev:Flyttade tråden från traktorforumet, eftersom det handlar om billjus.


Tänkte ha dom på traktorn när jag plogar snö. Finns det extraljus som heter traktorlampor ? Extraljus passar på bilar, lastbilar, och traktorer. Men flytta du :surp:
Kan väll inte skriva vad folk har extraljus på traktorn . Det är inte så många som har något extra på traktorn . :sad:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Bästa extraljusen på mar

halvproffs  
#272325
Slurfi skrev:LED-ramp gäller.
Ska man förfula sin bil med extraljus så ska det åtm vara de snyggaste som finns
och där vinner led-ramp alltid, sen kan man ju montera även den fult om man absolut vill.
Plus att led-ramp ger bra ljus och ska hålla länge.


Finns det något tuffare än en rejäl kromad båge med 3 st stora fräcka Xenonljus i? som ger ett lyse så man nästan måste blända av vid trafikskyltarna :grin: .
Ledramperna kan dom montera på barnvagnen :lol: .

Som du förstår så är detta ironiskt skrivit för att påvisa att smaken är som baken.
Trodde absolut inte att Slurfi skulle ens vilja ta i led-ramper, han som vill ha det största och bästa :???:
Förresten har jag ju läst att du vill stå strålkastarljuset din skådis :grin:

Användarvisningsbild
totte  
#272343
HÅkan N skrev:
totte skrev:Flyttade tråden från traktorforumet, eftersom det handlar om billjus.


Tänkte ha dom på traktorn när jag plogar snö. Finns det extraljus som heter traktorlampor ? Extraljus passar på bilar, lastbilar, och traktorer. Men flytta du :surp:
Kan väll inte skriva vad folk har extraljus på traktorn . Det är inte så många som har något extra på traktorn . :sad:


Jaha, jag såg det nu, att det var traktor också det gällde, ursäkta jag läste slarvigt! Nå tråden funkar ju här med.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).