Före och efter jobbet

Jula.

34 inlägg 27343 visningar 8 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Jula.

halvproffs  
#240873 Köpte en spärrringnyckelsats med en led av Jula för ett par år sen, ett sånt där set med tror jag 5st nycklar i. Den har inte blivit använd förens nu när jag skulle montera dit hasplåtarna på Polarisen. 10och 13mm behövde jag använda för det var trångt och ni vet ju att då får man heller inte mycket till kraft när man ska dra åt.

Nåväl, började med 13 nyckeln och efter 5 muttrar så hände det att sprinten i leden hoppade ur och inte gick att få att fungera igen så det blev fast ringnyckel i fortsättningen. Gick sen över till 10-an och efter 2 muttrar så gick spärren sönder.

Åkte till Jula vid tillfälle och påtalade lugnt och sakligt vad som hade hänt och lade fram hållaren med alla nycklar i. Följande fråga visste jag ju redan; Har du kvitto? Nä, sa jag för det ligger i bokföringen och det är för många verifikationer att gå igenom. Jaha sa han då går det inte att göra något åt det. Frågade om dom gör någon kvalitetstest på sakerna dom inhandlar; Ja, på allt blev svaret.

Då kan du behålla resten också och här får du även mitt Julakort. Inte en reaktion.

Har för mig att dom kostade 399:- och det är ingen stor summa för mig och absolut ingenting för Jula så dom är inte rädd om kunderna. Det jag stör mig på är ju sättet och snikenheten.

Vad tycker ni om det?

I somras fick jag 300:- för mycket tillbaka så jag gick till kassan och rättade till felet och dom blev inte särskilt glada då heller



   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Jula.

tallen100  
#240874 Ja det var inget bra sätt att få kunder att handla där igen...

Användarvisningsbild

Re: Jula.

anersimyra  
#240879 Du kanske råkade ut för en typisk GLOP, alltså en ung grabb utan vett i skallen, långhårig med stort behov av en rungande handflata i bakhuvudet. :oops: :oops:

Avatar Fallback

Re: Jula.

peo528  
#240884
anersimyra skrev:Du kanske råkade ut för en typisk GLOP, alltså en ung grabb utan vett i skallen, långhårig med stort behov av en rungande handflata i bakhuvudet. :oops: :oops:

Ha ha det uttrycket har jag inte hört innan men det stämmer otroligt bra. Finns alldeles för många såna i handeln. Dom har inte en aning om hur sakerna dom säljer fungerar i praktiken.

Avatar Fallback

Re: Jula.

Röjkvist  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#240885 Köp verktygen på Biltema, där är det inte så mycket tjafs.

Användarvisningsbild

Re: Jula.

halvproffs  
#240895
Röjkvist skrev:Köp verktygen på Biltema, där är det inte så mycket tjafs.


Kanske är så men jag var dit och då fanns det bara med dubbelled och jag var ute efter enkelled som var behovet.
Expediten var nog 35+ iaf.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Jula.

machonisti  
#240907
halvproffs skrev:Köpte en spärrringnyckelsats med en led av Jula för ett par år sen, ett sånt där set med tror jag 5st nycklar i. Den har inte blivit använd förens nu när jag skulle montera dit hasplåtarna på Polarisen. 10och 13mm behövde jag använda för det var trångt och ni vet ju att då får man heller inte mycket till kraft när man ska dra åt.

Nåväl, började med 13 nyckeln och efter 5 muttrar så hände det att sprinten i leden hoppade ur och inte gick att få att fungera igen så det blev fast ringnyckel i fortsättningen. Gick sen över till 10-an och efter 2 muttrar så gick spärren sönder.

Åkte till Jula vid tillfälle och påtalade lugnt och sakligt vad som hade hänt och lade fram hållaren med alla nycklar i. Följande fråga visste jag ju redan; Har du kvitto? Nä, sa jag för det ligger i bokföringen och det är för många verifikationer att gå igenom. Jaha sa han då går det inte att göra något åt det. Frågade om dom gör någon kvalitetstest på sakerna dom inhandlar; Ja, på allt blev svaret.

Då kan du behålla resten också och här får du även mitt Julakort. Inte en reaktion.

Har för mig att dom kostade 399:- och det är ingen stor summa för mig och absolut ingenting för Jula så dom är inte rädd om kunderna. Det jag stör mig på är ju sättet och snikenheten.

Vad tycker ni om det?

I somras fick jag 300:- för mycket tillbaka så jag gick till kassan och rättade till felet och dom blev inte särskilt glada då heller

Du verkar ha råkat ut för ett halvproffs! :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Jula.

anersimyra  
#240912
peo528 skrev:
anersimyra skrev:Du kanske råkade ut för en typisk GLOP, alltså en ung grabb utan vett i skallen, långhårig med stort behov av en rungande handflata i bakhuvudet. :oops: :oops:

Ha ha det uttrycket har jag inte hört innan men det stämmer otroligt bra. Finns alldeles för många såna i handeln. Dom har inte en aning om hur sakerna dom säljer fungerar i praktiken.
GLOPENS standardsvar på frågor är, öööö-javeinte, du få ringa kundtjänst.. :oops: :oops: :-o :-o

Användarvisningsbild

Re: Jula.

halvproffs  
#240913 På sin höjd ett kvartsproffs :grin:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Jula.

machonisti  
#240915 :lol: :lol: :lol:

Användarvisningsbild

Re: Jula.

Vedproducent  
#240917 Inget onormalt längre. Är man inte själv företagare så är det "nästan vad man väntar sig"
Tankar normalt bensin för 30000 i månaden på bilen. När jag ändå står vid samma pump varje gång och tittar kassörskorna i ögonen flera minuter utan att dom slår på pumpen slår jag igen tanklocket och åker vidare till en kortstation ett par mil därifrån.

Dom lär sig aldrig när det inte är deras pengar tror jag.

Avatar Fallback

Re: Jula.

stektlök  
#240922
Vedproducent skrev:Inget onormalt längre. Är man inte själv företagare så är det "nästan vad man väntar sig"
Tankar normalt bensin för 30000 i månaden på bilen. När jag ändå står vid samma pump varje gång och tittar kassörskorna i ögonen flera minuter utan att dom slår på pumpen slår jag igen tanklocket och åker vidare till en kortstation ett par mil därifrån.

Dom lär sig aldrig när det inte är deras pengar tror jag.



He he he så är det fan med alla .... Ingen lär sig eller tar ansvar innan det är den egna plånboken det gäller ! Politiker, privatpersoner, anställda alla skiter i allt så länge det inte är den egna plånkan :surp:

Mkt störande !

Jag tycker även att när man är på Jula eller nått annat ställe så ska man inte bara strunta i saken om man inte har kvittot med sig. Dom kan ändå få stå till svars.

Avatar Fallback

Re: Jula.

foton  
#240927 Jag tror att de stora kedjorna får personal från arbetsförmedlingen med lönebidrag , och då blir det som det är.

Användarvisningsbild

Re: Jula.

Kse  
#240946 Men vänta nu, köpt varan för några år sedan och inget kvitto?
Jag hade då inte blivit det minsta förvånad om jag blivit nekad.

Jag hade iaf. inte förväntat mig att nån finnig tonåring i infodisken skulle röra en min om jag lämnade in mitt Julakort.
Hade nog iaf bett om att få prata med butikschefen, har man handlat med Julakort så går det att spåra den vägen.
Visst kan man förvänta sig lite mer även om ett års garanti mot uppvisande av kvitto i regel gäller men då får man nog anstränga sig lite mer.

Användarvisningsbild

Re: Jula.

halvproffs  
#240951 Men vänta nu Kse. Kvitto hade jag men i bokföringen någonstans. Förvånad blev jag ju inte för jag skrev ju att jag visste vad det skulle bli. Det var ju ingen finnig tonåring utan en man på 35+.

Julakortet skaffades lite senare. Hade ju inga förväntningar heller utan det var mer en test av Jula.

Kan ju även vara bra information till er att nycklarna är fullständigt kassa eller? trots Julas kvalitetskontroller.

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).