jannee skrev:Betänk att LEDljus har EN stor nackdel, vid snöfall/snörök blir de igensatta = ingen effekt, För övrigt är de väldigt stryktåliga och väl värda sitt pris - om du köper kvalitet.
Köp 2 Xenon och PUNKTA skruvarna.
Nästan lika lite värmeförluster med Xenon.
stefanm skrev:av stefanm » 26 min
Jag har precis köpt (men inte hämtat) en Volvo v50 från 2012 som frugan ska ha att pendla med. Hon kör mellan Skellefteå och Robertsfors dagligen, en sträcka på drygt 16 mil tur och retur. Idag sitter det två vanliga hella extraljus på bilen och det ena är sprucket så de ska bytas ut. Problemet är att vi bor i radhus och bilen står på parkeringen här utanför och köper vi någon dyr ramp eller dylikt är risken överhängande att de försvinner. Jag tar gärna emot tips på sätt att antingen montera belysning som inte syns alternativt någon lösning som gör att det ser ut att vara billigt skit men ändå lyser bra. Xenonkonvertering av gamla extraljus eller dylikt?
Vilken typ av lampor har denna V50 , H1, H4, H7, H9 osv ?
Extraljus med Xenon på E4:an utan strålkastarrengöring blir som janne beskriver LED, all skit och halvtinad snö fastnar.
Om Volvon har separat helljuslampa H1, H7 eller H3 så är det möjligt att konvertera till Xenon på helljuset, halv kräver nivåkontroll och det har väl inte Volvo.
Planerade tidigare konvertera min Skoda med Xenonhalvljus i original så att även det separata helljuset blev Xenon istf. H7 Halogen.
Köpte en komplett sats från Xenonkungen, paket ligger fortfarande på hyllan i garaget (slumpas till intresserad).
I stället gjorde jag det enkelt för mig, bytte till såna här
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bilre ... 000031051/som lyser märkbart bättre än H7-original.
Dyra för att säljas på Biltema, 159 kr/par.
Även minitraktorn har fått motsvarade H4, halv- blev bättre och helljuset överträffar alla förväntningar, större skillnad än på bilen.