Före och efter jobbet

Journalister gillar MP

56 inlägg 63876 visningar 10 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Journalister gillar MP

vetinte  
#220211 A
Senast redigerad av vetinte tor 06 mar 2014, 19:36, redigerad totalt 1 gång.

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Journalister gillar MP

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#220241 Jo vi mediakonsumenter ja, men jag funderar vad gör ledningen?
Tar de inget ansvar eller är de åxå vänstervridna?

Användarvisningsbild

Re: Journalister gillar MP

vetinte  
#220244 A
Senast redigerad av vetinte tor 06 mar 2014, 19:36, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild

Re: Journalister gillar MP

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#220342 Slurfi har nog en poäng där. Troligtvis har ledningen samma bakgrund, även om kulturministern råkar vara moderat, varför den är blind för problemet.

Sedan kan man ju också hur SvT och SR presenterar nyheten när TV-licensen plötsligt även omfattade datorer. Inte såg jag några kritiska debatter eller inlägg om detta inte i vare sig Svt eller SR. Kan det möjligtvis bero på att vänstermajoriteten bland SvT och SR fick mer garantipengar att röra sig med? :-?

För att leta kritik mot detta beslut, fick jag främst goggla på diverse kommentatorsidor och forum.

Själv trodde jag det var ett aprilskämt först, innan jag insåg att det var bara i mitten på februari. 😡 Dock verkar det som firmadatorer klarar sig :-bd
/Niklas

   TS
Användarvisningsbild

Re: Journalister gillar MP

vetinte  
#220354 A
Senast redigerad av vetinte tor 06 mar 2014, 19:37, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild

Re: Journalister gillar MP

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#220369
vetinte skrev:
Niking skrev:Sedan kan man ju också hur SvT och SR presenterar nyheten när TV-licensen plötsligt även omfattade datorer. Inte såg jag några kritiska debatter eller inlägg om detta inte i vare sig Svt eller SR. Kan det möjligtvis bero på att vänstermajoriteten bland SvT och SR fick mer garantipengar att röra sig med? :-?
För att leta kritik mot detta beslut, fick jag främst goggla på diverse kommentatorsidor och forum.

/Niklas


Jag tog ut en bit av ditt inlägg. För jag har kanske lite intressant info i frågan.
Det kommer sig av att jag rök ihop med Kiruna ang tv avgiften för ca 10 år sen.
Jag hade s**tkul :lol: Och de tog et tag med korrespondens innan jag fick ett juridiskt okej svar :lol:

Det är nämligen så J*****la dumt (men för staten bra) att det INTE är tv:n eller datorn som är avgifts pliktig. Utan en liten svart box som heter kanalväljare som e avgiftsbelagd.
En sådan finns i tex en dvd. Jag HADE ingen tv o begärde att slippa betala avgiften. Men när jag svarade ja på frågan om jag hade dvd så trillade jag dit i alla fall :sad: O jag fick faktiskt papper på det. För att jag skulle slippa så var jag tvungen att ta min dvd, åka till en tv reparatör o be honom plocka ut den lilla svarta boxen. O han skulle sedan skriva ett intyg o skicka till Kiruna. :surp:
Vist e de underbart :?:


Så, det är alltså själva dvd-spelaren i datorn som är avgiftsgrundande? Jag trodde att det var internetuppkopplingen då man kan gå ut och kolla bl.a. Svt Play. (Att jag sedan har alldeles för segt bredband för att bildkvalitén på SVT Play ska bli njutbar, är en annan femma.)
/Niklas

   TS
Användarvisningsbild

Re: Journalister gillar MP

vetinte  
#220414 A
Senast redigerad av vetinte tor 06 mar 2014, 19:37, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild

Re: Journalister gillar MP

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#220490 Här verkar det finnas ett kryphål http://entreprenor24.se/nyheter/43929-s ... rlicensen/
/Niklas

   TS
Användarvisningsbild

Re: Journalister gillar MP

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#268625 Liknande journalistiska snedvridning finns tydligen även på andra sidan pölen https://www.frihetsportalen.se/2014/02/ ... iala-makt/
/Niklas

   TS
Användarvisningsbild

Re: Journalister gillar MP

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#277790 Gröna journalistkår vägrar granska... http://svenskjakt.se/opinion/som-jag-se ... r-granska/
/Niklas

   TS
Användarvisningsbild

Re: Journalister gillar MP

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#288496 Mediabilden påverkar valet mer än partikassan http://www.dn.se/debatt/mediebild-betyd ... esultaten/
/Niklas

   TS
Avatar Fallback

Re: Journalister gillar MP

ryared  
#288731 Håller med om att Mp är medias gullegris. Men tycker nog att Frigolit fick den tuffaste utfrågningen hittills.
Bästa var ju tiotusen mer i lön som bara va dryga tvåtusen. En sak är säker i alla fall. Skogsägare lär inte få det lätt om Mp blir stora i framtiden.

Användarvisningsbild

Re: Journalister gillar MP

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#658407 Nu verkar det "bara" vara knappt 15% miljöpartister bland journalisterna, men dock 70% som gillar (S), (V) och (Mp). https://nyheteridag.se/undersokning-70- ... sympatier/

Problemet tas upp på Frihetsportalen https://www.frihetsportalen.se/2020/07/ ... via-ombud/
/Niklas
Senast redigerad av Niking mån 27 jul 2020, 09:56, redigerad totalt 1 gång.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Journalister gillar MP

Joakim S  
#658408 Detta har man ju vetat länge, men det är bra att det blir belyst ibland. Att V och MP får nästan 47% tillsammans speglar ju inte direkt samhället i övrigt. MSM har ju fortfarande en stor del av nyhetsflödet som matar svenskar med sitt eget vänsternarrativ, även om fler och fler läser alternativmedia, som väljer att belysa saker som MSM låter försvinna fort i sina flöden.

Användarvisningsbild

Re: Journalister gillar MP

JörgenO  
#658409 Ställer mig frågande till att så många som 30% INTE är vänster.
På de stora Mediehusen som Svt ,DN, Expressen, SvD o Aftonbladet så måste ju nära 100% vara tokvänster (några undantag på SvD kanske).
Troligen har de fått de flesta svaren från Dagens Industri, Dagen, Kvällsstunden, Land, et.c så det är det som gör att undersökningen skevar så mycket.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).