Före och efter jobbet

skoter på bilväg

20 inlägg 23414 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: skoter på bilväg

OAS-forests  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#152546 Jajamän då var vinterns skoterpremiär avklarad, 30 km blev det. Med hjälp av skoter blir man betydligt effektivare då man ska inventera stormskadorna.

Det är fint skoterföre, en hårdare snö i botten och sedan nattens nysnö, det är väl bara de fällda träden som begränsar var man kan köra. Jag borde tagit sågen med, fick vända ett par gånger pga nedfallna träd.

   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: skoter på bilväg

4hjul  
#152617 I datta fall så brukas det väl att man åker över kraftverks dammen å sedan stigen uppför nipan. Har varit skoterled där tidigare. Vet ej om det är så nu. Så har jag åkt i alla tider.

Avatar Fallback

Re: skoter på bilväg

JD 2006  
#152618 Om man läser Terränkörningslagen som det hela handlar om här så står det med fet stil i början att all skoterkörningen är förbjuden, Förutom på.....också följer bara en hel rad med undantag från detta förbud.

Tragiskt nog så har jag träffat många som tror skoterkörning hör till allemansrätten :oops:

Användarvisningsbild

Re: skoter på bilväg

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#152638 Är det snötäckt mark är det väl bara att brassa på?

Användarvisningsbild

Re: skoter på bilväg

Mäki  
#152642 Ja men visst så har vi alltid kört på :wink:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).