Före och efter jobbet

Köpa SUV

33 inlägg 19031 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Köpa SUV

JD 2006  
#130426
totte skrev:Skall man dra tungt och lasta tungt så är det oftast ingen bränslebesparing att köpa ett undermotoriserat snålalternativ. En liten motor som får jobba hårt tar vanligen mera soppa än en stor som drar lugnt och jämnt. Snåla bilar är optimerade för lättrullning, mycket bra om man bara skall åka i den, men för hårt arbete bör det vara mera motor, det blir oftast betydligt mer ekonomiskt i längden, särskilt som den kan antas komma att hålla också.

Skulle inte köpa en bensinare för att dra tungt heller, då kan man börja snacka om att elda bränsle.

Min åsikt.


Ja men det är nog en ganska sund åsikt. Det ska nog mullra lite under huven när man ska dra 8)

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Köpa SUV

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#132365
Suba.jpg

Vi var en sväng till USA och hyrde en Suburban LT 2011, en mkt trevlig vagn på alla sätt.
http://www.chevrolet.com/suburban-half-ton-suv/

Subb.jpg


Subc.jpg

Bevisligen gick den att köra i Denver Colorado

Subd.jpg

En liknande Tahoe i Keystone South Dakota


Sube.jpg

Funkade fint i Badlands

Subf.jpg

Wall heter denna lilla stad

Subg.jpg

Bra ytterbackspeglar

Subh.jpg

Första av flera tvättar $8

Subi.jpg

Fint fordon för picknick i Yellowstone

Subj.jpg

18 mpg = 1,3 l/mil förmodligen oslagbart billigt.

Subk.jpg

Funkade fint även i Idaho

Subl.jpg

Träffade en pratglad Saabägare i Salt Lake, Utah

Subm.jpg

Gick fint även på Bonneville Salt Flats.

En sammanfattning:
4400 miles/ 710 mil körda, helt splitt ny med skyddsplast kvar på stereo osv när vi tog ut den
från Avis i Denver.
18 miles per gallon / 1,3 liter milen med fullastad bil, 5 pers med resväskor och cruisecontrolen ställd
på 77 mph/125 kmh mesta tiden, massor med tunga backar i Rocky Mountains, obvious.
Mkt god komfort, AC;n igång hela tiden, 4wd endast på Bonneville, bra säten och gott om plats
så det var bra vi uppgraderade från den tänkta Tahoen som är ca halvmetern kortare.

Användarvisningsbild

Re: Köpa SUV

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#132367 Den kändes med 320 hk & 6-stegad låda ngt svagare än GMC,n hemma men det tror jag
nog beror på att den var helt spriller ny, den lär väl bli bättre när den gått några tusen mil.
Den hänger med bra i trafiken på alla vis och gick bränslesnålt så det är väl bara att köpa
för den som funderar på en fullsize SUV.
Jag blev helnöjd med den och enda jag skulle göra är att byta till större snyggare fälgar
och sätta ett cat-back avgassystem för mer ljud & förhoppningsvis mer effekt.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).