Servicebyggnader

Maskinhall

159 inlägg 70433 visningar 24 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Maskinhall

Simon.M  
#445892 Blir runt 4.20 invändig takhöjd enligt planen 3,90 reglar o murblock och sen bygger det ju en bit ovanför regeln innan takstolar åker på

   TS
Avatar Fallback

Re: Maskinhall

Simon.M  
#446871
DSC_0074.JPG
kommit på en hel del 0,30 nu i veckan men verkar som det blir 10.5*20 meter nu när man kunnat mätt lite bättre

   TS
Användarvisningsbild

Re: Maskinhall

ner  
#446937 Hur stor blir varmdelen? Om den är tänkt drygt 10-12 meter kan ju 4,5+ takhöjd vara en idé. Då går allt som färdas på allmän väg in. Oavsett vad man vill ha för porthöjd i nuläget så kan ju porten fort bytas av dig eller en framtida ägare och användas för lastbilar. Tänker att det bör höja värdet på fastigheten?

Avatar Fallback

Re: Maskinhall

Simon.M  
#446938 Har inte riktigt bestämt mig hur stor varmdelen ska vara men funderar på 9*5meter sen en dörr ut till andra hallen så man får ut värme där vid tillfälligt behov i framtiden tänkte ha en luftvärmepump

   TS
Avatar Fallback

Re: Maskinhall

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#446942 Om du har portar på långsidan så är 10,5 ungefär så långt traktor o vagn behöver från vägg till vägg

Avatar Fallback

Re: Maskinhall

Simon.M  
#446957 Ska ha dom på kortsidorna så blir 11meter minst framför den isolerade delen och den andra blir 20 meter med port på båda sidor så man kan åka rätt igenom om man inte orkar backa [emoji6] och slipper flytta en massa saker för att komma åt det längs in

   TS
Avatar Fallback

Maskinhall

Simon.M  
#447599 Någon som har erfarenhet av byggmax pvc fönster https://www.byggmax.se/fönster/pvc-fönster/fönster-fast-pvc-aluplast-vit-p12381005

   TS
Användarvisningsbild

Re: Maskinhall

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#447601 https://www.byggmax.se/s%C3%B6k?filter. ... ter.sort=5

Annan länk

Avatar Fallback

Re: Maskinhall

Simon.M  
#449616 Klart för cementbilen nu. Får se om det blir skapligt väder så kommer den i veckan
IMG_1491677677.550346.jpg

   TS
Avatar Fallback

Re: Maskinhall

Simon.M  
#450175 Nu är det så att jag börjat fundera lite på portar har hela tiden vart inne på vikportar men börjar fundera mer på takskjutportar då det inte tar någon yta vid öppning. Men man tappar ju ett par dm takhöjd som jag kommer ha runt 1 meter övermått på mot vad jag behöver i dagsläget. Har ni några erfarenheter för o nackdelar kommer isåfall inte ha motor till dom till att börja med utan öppna manuellt då motorn var skapligt dyr

   TS
Avatar Fallback

Re: Maskinhall

Simon.M  
#450178 Har tagit in offert från Krokom och hörman på dom portarna och skiljer 30 000 plus moms till Krokoms fördel kan dom vara nått att ha

   TS
Avatar Fallback

Re: Maskinhall

Hema  
#450187 Finns det vikportar som går utåt eller är nackdelarna större än fördelarna?

Avatar Fallback

Re: Maskinhall

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#450194 Vikporten på min verkstad går utåt iaf

Avatar Fallback

Re: Maskinhall

Slumber  
#450200 Efter mkt funderande satte jag in slagportar. Bygger inget på höjden, och lite på bredden.
Inv höjd 4.5

Avatar Fallback

Re: Maskinhall

Simon.M  
#450202 Finns vikportar som går utåt men dom var inget att rekommendera sa dom på Prido antagligen för dom blir mer utsatta kan jag tro. Vart har du köpt slagportarna slummer

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).