Huggarkoja

Svara  37 inlägg  9780 visningar  9 följer

Re: Huggarkoja

husqvarna_med_sthil skrev:Beskedet kom .....

Beklagar.
Mycket fin text!

#396602 Nu ska den renoveras så fort semestern anländer. Tänkte plocka bort i huvudsak den dåliga väggen till att börja med. Byta ut samtliga innerväggar är nog aktuellt. Ska passa på att se hur det är med ramen samtidigt men den verkar ha klarat sig. Taket har släppt in vatten som det såg ut så det måste antagligen också bytas i sin helhet. . Jag har på något sätt alltid nära till de före mig när jag är i skogen, känslan att ha dem närmare där är tydlig.
Flera fina renoveringar i tråden !

TS

#396603 Fin text som sagt och kepsen är likadana som Oves. Om du vore som mig skulle du riva allt, underredsbehandla ramen och bygga en helt ny koja om det inte är minnena du vill spara bitar av.

halvproffs skrev:Fin text som sagt och kepsen är likadana som Oves. Om du vore som mig skulle du riva allt, underredsbehandla ramen och bygga en helt ny koja om det inte är minnena du vill spara bitar av.

Jag kommer nog att bli tvungen att riva det mesta, men jag kan fortfarande spara kaminen och bordet tex eller en bit av innerväggen, kanske i en ram där morfar hade skrivit en dagboksanteckning rakt på väggen -93. Det finns flera sätt att ta hänsyn och spara men det som är dåligt måste ut och det är nog det mesta av både väggar och tak det. Vare sig min morfar eller pappa skulle vilja att kojan användes i det skick den är idag och de själva skulle endera elda upp den eller renovera rejält.

TS

#410010 Hur har det gått @husqvarna_med_sthil ?

#410036 Som så ofta vill man mera än vad tiden tillåter och jag har blivit tvungen att den närmaste tiden nedprioritera kojan :( ... jag hade ju tänkt använda den i vinter men, pga av att jag fick ändra min huggarplanering så kan jag äta i rätta jaktkojan i vinter. Hur som har jag inte på något sätt övergivit min morfars gamla rastkoja utan den ska åter få komma i bruk men det tar lite längre tid än jag först tänkte.

TS
Användarvisningsbild

#410052 Monterade en koja åt syrran!
Har en själv sen tidigare!

Kanonfin om än ej portabel.

/V

1475249041_img_2666.jpg

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar
TitelStatistikSenaste svaret
Husbuss som huggarkoja? av kömallerågå - tis 16 aug 2011, 10:38
i Små skogsmaskiner och övriga maskiner
9 svar
2422 läst
av 8wdHypro500     
fre 19 aug 2011, 18:08
Fabrikat på huggarkoja i glasfiber av Klas Pettersson - tis 18 mar 2014, 04:30
i Öppna kategorin
11 svar
6493 läst