Uppvärmning

Oljebrännare större munstycke

1 inlägg 2721 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Oljebrännare större munstycke

Kajja  
#330089 Provar att köra Biodiesel i min Calmar V33 med en begagnad Beneton BIO 1000 med munstycke 0,5 80 men får bara en fisig låga så nu är frågan hur stort munstycke man kan använda sig av 1,0 eller 1,50 som det är idag så händer det inte så mycket i tankarna utan måste ha mer skjuss i brännaren.
Kan tillägga att jag köpte en alloljebrännare och skulle köra rapsolja men slutade med att jag lämnade tillbaka dreten då brännaren fyllde hela botten på pannan med rapsolja och det var så jävligt att det rann ur pannan och ned i avloppet tur att det var raps olja och inget annat dret.
I alla fall så har jag två tankar på 1000 liter att värma upp då rörisen inte satt någon avstängning på ena tanken så jag har inga val bara att fylla båda tankarna.
Så finns det någon som provat en oljebrännare i Calmar 33 med större munstycke och hur stort.



   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).