Uppvärmning

Maga 49E

2 inlägg 4608 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Maga 49E

nissfors  
#281235 Behöver lite råd om användning av maga 49E. Jag har planer att byta vedpanna(kanske än maga 49E). Jag har i detta nu ca 2000l ackumulator volym(vilket är alltför lite, behöver 3000-4000l). Att byta panna och ackumulatortankar samt rörarbete allt på en gång är ganska kostsamt. Undrar därför om det går att elda "för halv maskin" och bara fylla den till hälften och ha samma effektivitet (utan problem). Om jag i ett senare skede bygger ut ackumulator storleken så vill jag inte ha en för liten vedpanna. Eller är det bättre att köpa en 40E och fylla på flera gånger?(Ni får gärna berätta om andra vedpannor som går att elda för "halv maskin")



   TS
Avatar Fallback

Re: Maga 49E

mixter1  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#282276 så klart du kan lägga in halva inlägg, jag har maga 49E och eldar mot 3000 liter och i bland eldar man ju trots att inte tanken är tom bara för att det tidsmässigt stämmer att elda.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).