Föryngring

Vilket träd kommer kotten från ?

18 inlägg 18634 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Vilket träd kommer kotten från ?

Älgfoderodlare  
#468563 Ett litet tillägg. De 30-40 dygnen i Zippåse skall ske i kylskåpet. Ev. i lite lätt fuktat papper eller torv.

Arevo
Användarvisningsbild

Re: Vilket träd kommer kotten från ?

Älgfoderodlare  
#469247 Nu har de Sibiriska Nötkråkorna kommit hit till Mora o håller som bäst på att spisa Sembrafrön. Vi har ett träd strax utanför vårt hus där de flyger fram o tillbaka o hämtar kottar hela tiden. De störs förmodligen av livet på gården o sätter sig någon annanstans att äta. Då de förmodligen inte tar alla frön ur kottarna, så blir de att sprida detta träd på det naturliga sätt som skett i alla tider i dess egna hemmiljö. Och nu har turen kommit till Sverige.

Användarvisningsbild

Re: Vilket träd kommer kotten från ?

TobiasGå  
#564014 Tar upp en gammal tråd..

Tittade på ett naturprogram på SVTplay och där tog de upp cembratallen och jag hittade till denna tråd.

Blev intresserad och ville försöka dra upp några egna plantor från frö. Men vet inte hur jag ska få tag på frön. Är det någon som skulle kunna hjälpa mig med detta?

Tack på förhand!

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).