Föryngring

Afrikanska planterare

34 inlägg 13208 visningar 13 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Afrikanska planterare

Bergsmannen  
#208677
Mangan skrev:Varenda privata skogsägare skulle plantera själv, istället för att betala de priserna. Eller återbeskoga på annat sätt.


Ja eller också måste regeringen införa en skattereduktion, ett s.k. täckROT avdrag. För att hindra svart arbetskraft förståss. :wink:

Arevo
Avatar Fallback

Re: Afrikanska planterare

axwell  
#208689
Bergsmannen skrev:Ja eller också måste regeringen införa en skattereduktion, ett s.k. täckROT avdrag. För att hindra svart arbetskraft förståss. :wink:


Oj va fyndigt, jag tror du har sått ett frö.

Avatar Fallback

Re: Afrikanska planterare

frida  
#208692 såg att en del tog illa upp ang mitt ordval "pryla". Visst, det var kanske att ta i
men den där skogsnicke hotade ju sina "slavar" att fördärva deras hem i Kamerun.
Han hade ju sagt att han lägger hellre många dollar på det än att ge sina arbetare
en enda till. Sen skyller han på att han var full. Hans trixande med kontrakt och
"maten" de fick betala för kanske en del tycker är okej??
Hoppas ingen lejer honom mer, men det poppar väl upp i någon ny firmakonstellation.
Känsligt ämne detta, det är inte mycket bättre på sveaskog eller andra bolag heller.
Vid vårt grannskifte som sveaskog äger går ofta röjare från rumänien mm, utan
någon koja mm.
Bara det blir billigt,eller hur!
Tyvärr är det nog många skrupelfria entreprenörer som handlar likaledes, bra att
det kommer fram eller?

Användarvisningsbild

Re: Afrikanska planterare

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#208709
axwell skrev:
Bergsmannen skrev:Ja eller också måste regeringen införa en skattereduktion, ett s.k. täckROT avdrag. För att hindra svart arbetskraft förståss. :wink:


Oj va fyndigt, jag tror du har sått ett frö.


Eller varför inte ett barROT-avdrag! 8)
/Niklas

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).