Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Data från skördare

5 inlägg 2850 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Data från skördare

Micael  
#117721 Hejsan!

Vet inte om dett är rätt forumsdel men...

Tänkte höra här om någon vet hur man öppnar data från en exempelvis skördare på en vanlig pc hemma?
All data sparas i .prl/.prd och så tror jag att jag har nån fil som heter .atp.
Men om jag skulle vilja gå in och kolla på en avverkning jag gjort på en vanlig pc vilket program ska jag änvända mig av då? För det måste väll gå?

Mvh//
Micael



   TS
Avatar Fallback

Re: Data från skördare

inkazar  
#117729 en vild gissning utan att veta är att öppna i anteckningar, den brukar kunna läsa allt, å då menar jag ALLT, de är t.ex. den man använder för att skriva koder till program ibland.

Edit: Stavning

Användarvisningsbild

Re: Data från skördare

masterchief  
#117733 Det du behöver är programvaran för det apteringsprogram du har samt ett hårdvarulås i form av ett USB-minne.
Jag har det för D4-D5.
Hänger med nya maskiner i regel.

Avatar Fallback

Re: Data från skördare

Micael  
#117774 Jaha så man måste ha ett program för det då ja. Jag har DSP4000 i min, vet du om man kan ladda ner programvaran för det, eller måste man köpa det?

Vad menar du med ett hårdvarulås? Menar du själva överföning från skördarens dator till pc:n hemma, så använder jag mig av USB-minne eller gammal hedliga disketter.
Men när jag skulle öppna filerna hemma så fanns det inget program som vill läsa dem, där av denna fråga :)

   TS
Användarvisningsbild

Re: Data från skördare

masterchief  
#117778 Är inte säker på vad programmet heter för DSP4000, men ta kontakt med Roland på Rottne, han borde kunna hjälpa dig.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).