Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Liten skotare i Alunda

9 inlägg 3663 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Liten skotare i Alunda

calle336  
#108491 jag har en liten fråga
Var till alunda i helgen. Och såg då en liten gul skotare. 2 hjul fram och boggie bak. Såg ut som en förkrumpt 868 men den hade kranen på taket.
Tittat i volvos history och inte hittat den bland deras historioska maskiner. Nån som vet vad detta kan vara för maskin? Den såg inte tokig ut alls. Ångrar att jag inte stannade bonnen å fråga.

Mvh Calle



   TS
Användarvisningsbild

Re: Liten skotare i Alunda

Skogshuggarninorr35  
#108492 Hej kan det ha varit en RK 66 snorre? Sök på google

Avatar Fallback

Re: Liten skotare i Alunda

calle336  
#108493 Hej hej
Nä men de har väl inte kranen på taket?
det är just de som ställer till det lite. bara sett nalle som har kranen på taket. Men de har ju 4hjul fram

   TS
Användarvisningsbild

Re: Liten skotare i Alunda

Skogshuggarninorr35  
#108494 Jag såg inte om det där med kranen på taket, men hade inte både ponsse och valmet några tidiga modeller med kranen på taket? Sen vet jag att det är någon som svetsat ihop midjan på en stornalle och tagit bort 3/4 bandsutrustningen

Avatar Fallback

Re: Liten skotare i Alunda

calle336  
#108495 Enligt tjejjen så stod det volvo på den.- Så då kan de ju ha varit en nalle som va omsvetsad. Den hade inga motorhuvsplåtar. Så de kan ju varta nått hemma bygge.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Liten skotare i Alunda

Skogshuggarninorr35  
#108497 Det är inte omöjligt för jag tror inte att jag sett någon 6-hjulig skotare från volvo med kranen på taket förutom några hemmabyggen.

Avatar Fallback

Re: Liten skotare i Alunda

calle336  
#108498 Nä inte jag heller. men jag vill ha den :) haha

   TS
Användarvisningsbild

Re: Liten skotare i Alunda

Skogshuggarninorr35  
#108499 Ja men har du inte långt dit kan du ju ta dig en tur och intervjua ägaren :grin:

Avatar Fallback

Re: Liten skotare i Alunda

calle336  
#108500 Jo jag har ju en bit dit. Men jag känner grannen till honom :D

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).