Små skogsmaskiner och övriga maskiner

FILMER - Mindre skogsmaskiner

581 inlägg 510142 visningar 77 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: FILMER - Mindre skogsmaskiner

totte  
#83522 Säga vad man vill om den här vintern, men den bjuder ju på förnämliga provkörningsförhållanden för dom gamla godingarna!

Avatar Fallback

Re: FILMER - Mindre skogsmaskiner

wiklund  
#83793 instämmer, här är det över metern på många ställen. Men 70-85cm är det som vanligast. Nallen larvar sig framm jätte bra.:)

Användarvisningsbild

Re: FILMER - Mindre skogsmaskiner

totte  
#83794
wiklund skrev:instämmer, här är det över metern på många ställen. Men 70-85cm är det som vanligast. Nallen larvar sig framm jätte bra.:)


Därom råder inget tvivel efter att ha sett lite filmer nu. Mycket roligt att se, gammalt järn i drift är härligt!

Avatar Fallback

Re: FILMER - Mindre skogsmaskiner

Emil N  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#83813 Här är det inte mer snö än vanligt.

Finns det några fler filmer med 3/4 bandare på youtube? Jag har bara hittat Wiklunds filmern på nallen.

Avatar Fallback

Re: FILMER - Mindre skogsmaskiner

wiklund  
#83827 inte vad jag vet på rak arm, men jag har skickat lite bilder på dom två nallarna jag har renoverat till "Roger" som har gjort en sida om nallen på sin sida, www.Maskiner.nl :)

Avatar Fallback

Re: FILMER - Mindre skogsmaskiner

Emil N  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#83830 Jag har sett den sidan. Intresant. Är det special drivdäck på nallen? Ska du inte sätta för några galler för bak och sidorutor? Även om du är försiktig med kranen så kan banden dra med sej någon kvist som går rätt igenom rutan, kan sluta illa.

Avatar Fallback

Re: FILMER - Mindre skogsmaskiner

wiklund  
#83959 Sidorutorna sitter där nu. grind blir det nog till sommaren. man har ju för mycke projekt på en gång...

Avatar Fallback

Re: FILMER - Mindre skogsmaskiner

Harald  
#84492 Animerad film på Malwa's Bioskördare
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=dnW3XpxdzXw[/youtube]

Användarvisningsbild

Re: FILMER - Mindre skogsmaskiner

Skogshuggarn  
#87875
totte skrev:
wiklund skrev:instämmer, här är det över metern på många ställen. Men 70-85cm är det som vanligast. Nallen larvar sig framm jätte bra.:)


Därom råder inget tvivel efter att ha sett lite filmer nu. Mycket roligt att se, gammalt järn i drift är härligt!


Alltid kul med gamla järn,,,,,

Postad eller ej?, men här är det en ½ bands Skogsboxer som tuffar på i vinterskogen,,,,
Grannarna körde med en (röd) dito i ???? år på ca 350 ha, och den svek mig veterligen - aldrig!.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=xp97W0QPvpI&NR=1[/youtube]

Användarvisningsbild

Re: FILMER - Mindre skogsmaskiner

totte  
#87879 Mycket trevlig film, kul att se hur han får joxa lite extra där det är uppför och tydligen rätt svår snö.

Avatar Fallback

Re: FILMER - Mindre skogsmaskiner

wiklund  
#88689 Undebart! Man har faktist en stor fördel med syrning i midjan, man kan ju "åla" sig fram i snön om det slirar. Fin maskin...

Avatar Fallback

Re: FILMER - Mindre skogsmaskiner

Loglander  
Avatar Fallback

Re: FILMER - Mindre skogsmaskiner

Edner  
#96208 Undrar om det är lätt att backa med den här?


Avatar Fallback

Re: FILMER - Mindre skogsmaskiner

kl-820  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#98750
wiklund skrev:Undebart! Man har faktist en stor fördel med syrning i midjan, man kan ju "åla" sig fram i snön om det slirar. Fin maskin...



Det fanns väl medar till vagnarna för vinterbruk, hade varit kul att se. En snövinter som förra året borde det ju gå riktigt bra.

Avatar Fallback

Re: FILMER - Mindre skogsmaskiner

kl-820  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#98751 ^:)^ Domhär.......... bara ljudet av bamsen.......... :-bd och taket......... =p~ det är ju nära att man bara panikköper en...... @-)

sorry om de är inlagda här förut men tål i sådana fall förhoppningsvis en dubbelpost.......




Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).