Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Gripskopa till skogsvagn

7 inlägg 7524 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Gripskopa till skogsvagn

Big bear 400  
#87502 Jag undrar om det är någon som har erfarenhet av gripskopa till er kranman ,avestavagn mfl. Vad klarar den av? vilken har ni? Är intreserad av att höra lite åsikter för att jag tänkte köpa en för att rensa lite diken i skogen och gräva något hål.



   TS
Användarvisningsbild

Re: Gripskopa till skogsvagn

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#87507 Har en till min xyz-vagn. Fungerar alldeles utmärkt till att gräva i lös jord med, flytta stora stenar, lassa grus!. Grävt upp trädgårdslandet till K:s belåtenhet. :smile:

Den var ganska dyr tyckte jag när jag köpte den, övervägde flera gånger att göra plåtar till gripen i stället, men blev väldigt nöjd efter köpet.
Är rädd att jag skulle ha skadat gripen.

Den är betydligt starkare än gripen, och har klarat allt jag prövat. Det som kräver lite träning är att köra med den då den är betydligt tyngre än gripen och har mycket "egenrörelse" om du förstår vad jag menar.

Lurar lite på att försöka göra spetsplåtar/tänder till den för och se om den kan duga till att gräva lite mer med.

(Köpte min från SitRight.)

Avatar Fallback

Re: Gripskopa till skogsvagn

axwell  
#87509 http://www.sit-right.se/Skopor.htm


Uvskogen har du några åsikter om denna leverantör i Dalarna?

Avatar Fallback

Re: Gripskopa till skogsvagn

Lajban  
#87510 Har svetsat ihop skopa till min grip av plattjärn (100x6) som jag lavade in i gripen och punktade ihop och fick på så vis en rundad skopa. Blev ganska tung men det är både på gott och ont, tyngden är bra om man vill "gräva" lite. Har haft mycket nytta av den när man skall köra grus och flytta jord och stenar. Mycket nöjd enda problemet är att den är så tung att jag inte kan montera av och på den själv. Har alltid plankflak på även när jag skotar, bara vanesak.

Avatar Fallback

Re: Gripskopa till skogsvagn

Andy Cap  
#87513 Har risgrip og skopa från sit-right åt min traktorkran,bra greier! Tykte også att skopan var liten(60ltr) og dyr,men blev som Uvskogen rett så nøyd.Nu vette fasan om jag sku villa ha nån større.. Stor nok i lite djupa diken,samt at den er stabil(smal) og sterk.

Användarvisningsbild

Re: Gripskopa till skogsvagn

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#87514
axwell skrev:http://www.sit-right.se/Skopor.htm


Uvskogen har du några åsikter om denna leverantör i Dalarna?


Japp, han fungerade utan problem när jag köpte skopan, både före och efter. LEverans på avtald tid och inga problem när jag behövde nya slangar (satt fel storlek på anslutningarna för hydrauliken).

Användarvisningsbild

Re: Gripskopa till skogsvagn

Big bear 400  
#87564 Det är alltid bra att höra lite åsikter innan man gör affär. Man vill ju inte köpa grisen i säcken..... Sen är det viktigt med bra leverans och servicen efter köpet:)

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).