Sida 1 av 1

Dinli fyrhjuling...

Postat: mån 05 okt 2009, 15:54
av nutte
Nån som har eller har provkört dinlis fyrhjulingar, å då äre dom vägreggade quadarna ja tänker på, dels 350 å sen 450 modellerna... ja funderar på att köpa en av varje för att komma ut på lite annat än bara jobb å slit, å då kan det vara lämpliga modeller (prismässigt) att ta sej ut på div utflykter då man får me sej dotter åxå (2 år)...
så äre nån som har kört nån av dinlis modeller ja nämner å som har nått bra eller negativt om dom, helst egna erfarenheter! kärringen min vill ha en "bara gasa modell" å då äre 350 som gäller, å ja vill ha en som knallar på lite mer än så å kikar lite på 450in....
jag gillar egentligen inte annat än dom kända märkerna (yamaha, honda suzuki, kawazaki) men man får ju 2 hjulingar av Dinli, mot en av "kända" märkena... Men dinli verkar ju vara ett av dom mest kända märket av dom "sämre" märkerna? Eller?

Re: Dinli fyrhjuling...

Postat: tis 06 okt 2009, 19:44
av Mickev
Har åkt dinli 450 nått år... man kan säga att de är en kinamaskin med rätt bra kvalité... eller en märkesmaskin med rätt dålig kvalité... så som du förstår så hamnar dom i mellanlandet.

450in är en rätt busig maskin att köra på grusväg... men komforten är inte mycket att hänga i julgranen... men de går bra så länge man inte provar nått av dom "kända" märkena ;)
Det som är noga är att ventilspelet kollas för de brukar strula på dom flästa maskinerna, i regel så tappar dom tomgången, blir svårstartade och tillslut går dom inte att få igång alls då ventilspelet gått åt fanders. Då måste toppen plockas av för att slipa upp ventilsätena igen iom att det blir sot på dom vilket i sin tur gör att dom inte håller tätt.
Problem som jag hade på min var i att baksvingen sprack, hjullagrena sa upp sig rätt fort, axeltapparna fram gjorda av mjukost med dålig precition vilket ledde till att framhjulena fladdrade rätt fint... ja åsså att ventilspelet gick åt skogen.

Köper du en ny så se till att köpa av en ÅF som är seriös, för under garantitiden går ju sådana problem på garantin... men de vill till att man har en ÅF som går att ha å göra med.

Detta jag refererar till är en 450 från 2006 iom att det var en sådan jag hade... och om dom har höjt kvalitén på nyare har jag ingen aning om, jag har bytt till ett av dom kända märkena och har inga planer på att byta tillbaka.

Re: Dinli fyrhjuling...

Postat: ons 07 okt 2009, 06:14
av nutte
Mickev skrev:Har åkt dinli 450 nått år... man kan säga att de är en kinamaskin med rätt bra kvalité... eller en märkesmaskin med rätt dålig kvalité... så som du förstår så hamnar dom i mellanlandet.

450in är en rätt busig maskin att köra på grusväg... men komforten är inte mycket att hänga i julgranen... men de går bra så länge man inte provar nått av dom "kända" märkena ;)
Det som är noga är att ventilspelet kollas för de brukar strula på dom flästa maskinerna, i regel så tappar dom tomgången, blir svårstartade och tillslut går dom inte att få igång alls då ventilspelet gått åt fanders. Då måste toppen plockas av för att slipa upp ventilsätena igen iom att det blir sot på dom vilket i sin tur gör att dom inte håller tätt.
Problem som jag hade på min var i att baksvingen sprack, hjullagrena sa upp sig rätt fort, axeltapparna fram gjorda av mjukost med dålig precition vilket ledde till att framhjulena fladdrade rätt fint... ja åsså att ventilspelet gick åt skogen.

Köper du en ny så se till att köpa av en ÅF som är seriös, för under garantitiden går ju sådana problem på garantin... men de vill till att man har en ÅF som går att ha å göra med.

Detta jag refererar till är en 450 från 2006 iom att det var en sådan jag hade... och om dom har höjt kvalitén på nyare har jag ingen aning om, jag har bytt till ett av dom kända märkena och har inga planer på att byta tillbaka.



Tack för svaret;) då vet jag att det me all säkerhet kommer bli en av ett "känt" märke;)

Re: Dinli fyrhjuling...

Postat: tor 08 okt 2009, 20:16
av Mickev
Har man bara pengarna så tror jag att man kommer att ha igen det i de långa loppet om man tänkt ha kvar maskinerna en längre tid. Då jag hade dinli hade dom ett års garanti bara medans polaris som jag åker nu har 2år... de känns faktiskt bra å ha så lång garanti, då behöver man inte fundera så mycket om det är nått som strular.