Sida 2 av 2

Re: L200 4x4 2,5td

Postat: tor 19 nov 2009, 13:20
av unghuggare23
äger en -00a som je e otroligt nöjd med så när som soppaförbrukningen :???: har inte fått den under litern men,,, den jag har e ju aut så 8) har dessutom diff och stt box ( sundvalls turbo teknik) sägs att den ger 37% mera vrid och ca 20 hästar xtra så den drar inte mycke mer än ca 1,3 vid korta start/stop sträckor heller. en bra och även billig i inköp gav 90t inkl moms och med den utr så blev jag nöjd ägare för ca 1 år sedan har kört nästan 6000 mil och bara behövt byta oljor.

Re: L200 4x4 2,5td

Postat: tor 19 nov 2009, 21:21
av Gubben
Jag har en -04 L200 automat som nu gått 15500 mil utan några problem alls. För brukningen på 2 wd ligger kring 0,9. med 4 wd 1,2. beroende på hur fort man kör. Kör man fortare än 120 så varven går över 3200 tar den över 2 liter.

Re: L200 4x4 2,5td

Postat: tor 19 nov 2009, 21:44
av Slurfi
Då är bränsleförbrukningen inget argument jmfr fullsize, mkt bra då behöver inte folk välja minipickis för den skull.

Re: L200 4x4 2,5td

Postat: tis 02 aug 2011, 16:07
av Uvskogen
Slurfi skrev:Fullsize betyder fullsize, L200 är en minipickup och det är väl inget fel med det
om man gillar att åka obekvämt och ha litet flak.
Exempel på fullsizepickisar är som nämnts Cheva Silverado, Dodge Ram & Ford F150
men Nissan Titan och Toyota Tundra är åxå fullsize om än ngt ovanliga i Sverige.


Vad är fullsize idag då "slurfi"? Citatet är från -09 så du kanske vill fylla på med nåt? Var just och tittade på en L200 -04, men av vad jag kan läsa här så låter det ju inte som något vidare köp. Helst vill jag förstås få plats, på bredden, med fyrbandaren (>150 cm).

Re: L200 4x4 2,5td

Postat: tis 02 aug 2011, 16:43
av Slurfi
Exempel på fullsizepickisar är Chevrolet Silverado/GMC Sierra, Ford F, Dodge Ram, Toyota Tundra & Nissan Titan
Tror inte du får in 150cm mellan hjulhusen dock, jag har 125cm på smalaste stället på GMC;n
http://en.wikipedia.org/wiki/Pickup_truck

Re: L200 4x4 2,5td

Postat: tis 02 aug 2011, 17:21
av Mäki
mrlynx skrev:Vilken årsmodell är det du funderar på?
Beroende på vilken årsmodell du funderar så har dom stora problem med livslängden på motorerna.
Dom som havererar brukar få lagerhaveri och skicka ut en stake genom blocket.
Men om jag kommer ihåg rätt är det årsmodeller runt -04 eller -05 som är värst drabbade och då har dom en vassare motor än 100 hk.


Inte konstigt att vevaxeln havererar på dom nyare med större hk uttag.
När axeln havererade på chefens 133hk -04 så tog han axeln ur den gamla ca80hk -95 (inte helt säker på modellen och effekt men ungefär) som stod skrotad och den passade direkt bara att sätta ihop med nya lager.

Samma block från 1972-2007 snacka om att spara in på utvecklings kostnader.

Re: L200 4x4 2,5td

Postat: tis 02 aug 2011, 20:11
av huggarn82
115 hk L200 håller men L200 EVO på 136 haverar i växellådor o motorer

Re: L200 4x4 2,5td

Postat: tis 02 aug 2011, 21:21
av Uvskogen
Ok, håller mig undan! (den var på 136)

Re: L200 4x4 2,5td

Postat: tis 02 aug 2011, 22:15
av Sludent
Med L200:an gick ju Mitsubishi samma väg som Nissan och toktrimma gamla motorer som i princip bara var byggda för 100 hk, klart det inte håller.

Dock funkade den L200 -04 vi hade i 11.000 mil utan problem, men vågade inte ha kvar den längre efter alla rykten och 2 havererade motorer i Nissan Navara D22.

Re: L200 4x4 2,5td

Postat: tis 02 aug 2011, 22:33
av huggarn82
sista L200 jag hade va 115 hk den körde jag 17000 mil med utan problem o de va automat, hade kåpa på den o 250 liters dieseltank, bensinsvets o div verktyger jämt med mig den drog 1,6 liter milen, o då körde jag kring 110- 120 km/h

chevan jag har nu med 310 hk duramax har jag inte hunnit mäta upp exakt än med det ska studeras men den går billigare än L200 o då ha jag 500 liters tank bak på flaket o diverse grejjer o jag kör i samma hastighet med den,
drog min gamla norrlandsvagn för nån vecka sen (ca 5 meter lång) det kändes inte ens att man hade nåt på dragkroken efter

Re: L200 4x4 2,5td

Postat: ons 03 aug 2011, 17:59
av Slurfi
huggarn82 skrev:drog min gamla norrlandsvagn för nån vecka sen (ca 5 meter lång) det kändes inte ens att man hade nåt på dragkroken efter

Grattis! Du har kört fullsize!

Re: L200 4x4 2,5td

Postat: ons 03 aug 2011, 19:46
av huggarn82
Slurfi skrev:
huggarn82 skrev:drog min gamla norrlandsvagn för nån vecka sen (ca 5 meter lång) det kändes inte ens att man hade nåt på dragkroken efter

Grattis! Du har kört fullsize!


har ju kört fullsize i flera år :mrgreen:

Re: L200 4x4 2,5td

Postat: ons 03 aug 2011, 21:15
av Slurfi
huggarn82 skrev:
Slurfi skrev:
huggarn82 skrev:drog min gamla norrlandsvagn för nån vecka sen (ca 5 meter lång) det kändes inte ens att man hade nåt på dragkroken efter

Grattis! Du har kört fullsize!


har ju kört fullsize i flera år :mrgreen:

Jo jag vet, men känslan när man drar en tung vagn som man förut tyckt är skitjobbig
att kånka runt på men med fullsize pickis bara följer med, är värd att uppmärksamma.
Ytterligare en dimension soom talar för fullsize.
De som förespråkar annat har ju bara billigt, billigt & billigt som argument.