Små skogsmaskiner och övriga maskiner

ny arbetsbil....

26 inlägg 10705 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: ny arbetsbil....

nutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#59988
masterchief skrev:Det kan vara lurigt om det är en nyare bil med krockkudde fram.
På min Ranger får inte ens auktoriserad verkstad koppla ur den :???:
Dock fungerar baksätet med ett nödrop.



Du har rätt där... å även om det går att koppla ur så brukar det kosta en bra slant... på voyagern ja hade skulle dom ha nästan 4000- för att göra det.... så vi bytte bil istället :lol:
Rangern, är den av dom senaste modellerna? alltså lika som dom nya mazda? har ja för mej iaf....

   TS
Användarvisningsbild

Re: ny arbetsbil....

masterchief  
#59993 Rangern är en årsmodell 08...
Senaste alltså identisk förutom lite lull-lull med BT50.
Något som jag är besviken på med Rangern är att baklemmen börjat visa tecken på rost :surp:
Har 2 bubblor på lacken mitt på.
Inget jag orsakat genom oaktsamhet, lacken är felfri...
Ändå rostkyddsbehandalde jag den innan jag tog ut den....

Avatar Fallback

Re: ny arbetsbil....

Jesper  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#60008
nutte skrev:
masterchief skrev:Det kan vara lurigt om det är en nyare bil med krockkudde fram.
På min Ranger får inte ens auktoriserad verkstad koppla ur den :???:
Dock fungerar baksätet med ett nödrop.



Du har rätt där... å även om det går att koppla ur så brukar det kosta en bra slant... på voyagern ja hade skulle dom ha nästan 4000- för att göra det.... så vi bytte bil istället :lol:
Rangern, är den av dom senaste modellerna? alltså lika som dom nya mazda? har ja för mej iaf....


På min toyota Carina är det gratis att både koppla i och ur krockkudden fram på auk. verkstad. De skickade tom ut ett brev när jag köpte den att den var enligt deras papper urkopplad och frågade om den skulle fortsätta vara det nu när bilen bytt ägare.

Avatar Fallback

Re: ny arbetsbil....

nutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#60018
masterchief skrev:Rangern är en årsmodell 08...
Senaste alltså identisk förutom lite lull-lull med BT50.
Något som jag är besviken på med Rangern är att baklemmen börjat visa tecken på rost :surp:
Har 2 bubblor på lacken mitt på.
Inget jag orsakat genom oaktsamhet, lacken är felfri...
Ändå rostkyddsbehandalde jag den innan jag tog ut den....



jag vet en som har en sån som åxå fick rost både här å där på sin nya ford, dom fick lacka om hela bilen.... men sen tog dom tillbaka den eller hur det var... han åker volvo xc nu tack vare den forden :???: men det var iof för 2 år sen....å forden var ny då...

   TS
Avatar Fallback

Re: ny arbetsbil....

nutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#60176 Nu har iaf Slurfi ställt till det för mej :lol: Jag har kikat lite på dessa jänkare, men i den prisklassen finns ju 2 motorer verkar det som.... 6.2 å 6.5... vad är skillnanden å hur mkt drar dom?.. ja ska ev å kolla på en 2500 -89 med 6.5td vad ska ja kolla efter för fel å brister på en sån?

   TS
Användarvisningsbild

Re: ny arbetsbil....

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#60237 Jojo, det är lätt att vänja sig vid V8 muller och komfort.
Det är väl ingen större skillnad på 6,2 & 6,5 det allmänna skicket på bilen är nog viktigast.

http://www.62-65-dieselpage.com/
http://www.dieseltalk.com/forum/index.php
http://www.duramaxforum.com/index.php?page=home

Som vanligt när det gäller jänkare så finns det såna mängder info så du kan sluta jobba
och helt ägna dig åt att diskutera på nätet om det är det du vill.

Avatar Fallback

Re: ny arbetsbil....

Nolltax AB  
#60250 Har iofs ej testat ännu så jag vet ej om jag kan.
Har dock instrumentet som snackar med dagens bilar...
Felkoder sprutar fram...
Krockkuddar dock, jodå. Felsökning å mer finns.
Kruxet är att där sitter jag med ett instrument framför snoken å bakom instrumentet sitter en laddad kanon....
Vem vill skicka iväg en strömstöt åt det hållet...?

Avatar Fallback

Re: ny arbetsbil....

Nolltax AB  
#60251 Missade poängen dock, som så ofta...,.
4000 spänn är en slant. På med hörselskydden, hur gör man...?

Avatar Fallback

Re: ny arbetsbil....

Nolltax AB  
#60253 Skannade som hastigast. Inte ens värstingprogrammet ville veta av RangeRoverns krockkuddar...
Märkligt...

Avatar Fallback

Re: ny arbetsbil....

nutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#60301 fasen... ja missade den cheva 2500 ja skulle kolla på, för mkt att göra gjorde att jag sköt på "besöket" å då blev den såld :oops: ...
få se om man lyckas hitta på nån liknande utan att behöva åka ihjäl sej för att kolla...
är det nån som har nån transporter pickup eller L35 pickup å åker i? skulle va lite intresserad att höra lite om dom åxå, det behöver inte vara nån syncro men dubbelhytt....

   TS
Avatar Fallback

Re: ny arbetsbil....

nutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#60818 Nu har ja fått tag på bil... eller snarare för nån da sen men ja har glömt nämna det :P ... så vad blev det? Jo... det blev så att ja råka springa på en fin VW transporter, dubbelhytt, ingen syncro å inge diesel, men det får man leva med :P Förövrigt en välskött bil som gått åt banverket å på service avtal, å med ett riktigt bra pris, jämnfört med de dieslar ja kollat på i samma skick, så har jag 30000 kr att tanka soppa för nu :lol:

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).