Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Kymco ATV?

7 inlägg 17093 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Kymco ATV?

Mettämies  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#51236 Fick erbjudande om att köpa en Kymco fyrhjuling till riktigt bra pris.
Säljaren menar att det inte är nåt dåligt kinamärke utan jämförbar med japanska ATV, stämmer det?
Isf skulle det faktiskt kunna vara intressant!



   TS
Användarvisningsbild

Re: Kymco ATV?

trilla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#51328 Har kollat lite och spekulerat kring dom på skogsnolia i somras. Tycker dom verkar helt okej, känns inte som kinaskit. Men dom kostar ju också som amerikaner oc´h japaner. Men till rätt kurs så absolut.

Avatar Fallback

Re: Kymco ATV?

Yanmar 1502d  
#51347 Har träffat en som drev ett eventföretag och han hade några små 150cc Kymco. Han tyckte att det var bra maskiner.

Avatar Fallback

Re: Kymco ATV?

Sigge  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#51503 Beroende på modell, så kan det säkert vara ett bra köp. Kymco har ju tidigare haft ett samarbete med Honda och Kymcos 500:a är ju riktigt lik Honda TRX 500, med alla nack- och fördelar... T.ex. både Honda och Kymco har ingen diffspärr i framaxeln, istället får du bromsa diffen. Jag har själv en Honda och tycker att det fungerar, men om du har diffspärr så har du ju hjälpen hela tiden. Vad jag läst och hört, så skall kvaliteten vara ok. Lycka till!

Avatar Fallback

Re: Kymco ATV?

Mickev  
#51504 Har en kompis som har en kymco 500 som jag är ute och åker tillsammans med rätt ofta. Den går faktiskt rätt bra i skogen då den är hyffsat kort, blir smidig. Men dom mår bra av mer mönster på däckena samt annan "setup" i variatorn.

Han har rätt i att det inte är en kina-maskin. Men den är inte uppe i "högsta" klassen bland tex yamaha, polaris, canam osv. Men får du ett bra pris så helt klart kan det vara ett bra köp.

Vad är det för maskin så ska jag försöka hjälpa dig så mycket jag kan?

Användarvisningsbild

Re: Kymco ATV?

Mettämies  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#51616 Kymco verkar vara helt OK, hittade lite annan info om dem också, verkar vara populär i USA av nån anledning. I de forum jag kikat i så verkar alla vara av samma uppfattning som ni som svarat i den här tråden, att Kymco är av bra kvalitet, långt bättre än Linhai och de andra kinamaskinerna men kanske inte alldeles i toppklass.
All denna info gjorde mig glad så jag ringde till säljaren för att fråga lite mer om maskinen och sen åka och provköra, sen visar det sig att den är 2-WD :sad:

Intresset svalnade ganska snabbt kan jag säga, men det är ändå bra att ha upptäckt ett, för mig, nytt märke!

   TS
Avatar Fallback

Re: Kymco ATV?

Mickev  
#51626 Äshdå, vilken osis.
Du får slänga ett öga på atvforum.se (om det inte är de forumet du redan varit på) och läsa på om kymcon. Antar att det är mxu 500 som är intressant för dig.
När du fått dig en riktig uppfattning om vad det är för maskin så kan du ju alltid börja kolla efter begagnat på andra håll ;)

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).