Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Däck-Terri 1020

8 inlägg 4871 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Däck-Terri 1020

raggen  
#47446 Hej, har en Terri 1020 på gården som det tyvär blir punktering på boggihjulen på rätt ofta så jag undrar om det finns något man kan fylla dom med istället för luft? Som det ej kan bli punktering på. :???:



   TS
Användarvisningsbild

Re: Däck-Terri 1020

Magnus M  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#47457 Polyurethan ska funka bra. Har hört att det fylls i hjul på bandvagnar bl.a. Finns firmor som gjuter o svarvar truckhjul o liknande. Dom borde kunna fixa sånt. Om jag inte minns galet så sa kompisen att dom gjorde såna hjulfyllningar där han jobbade förut. Länk: http://www.uw-elast.se/
Brukar träffa honom nån gång i veckan. Ska fråga om jag kommer ihåg.

Magnus M

Avatar Fallback

Re: Däck-Terri 1020

raggen  
#47473 Oki, tack för svar! :smile:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Däck-Terri 1020

MadCoke  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#47613
raggen skrev:Hej, har en Terri 1020 på gården som det tyvär blir punktering på boggihjulen på rätt ofta så jag undrar om det finns något man kan fylla dom med istället för luft? Som det ej kan bli punktering på. :???:


Har också haft en del problem med punkteringar, men kolla att "bandstyrningarna" är hela och att du har tillräckligt med tryck i däcken (tror att det ska vara ca 6kg).

Dan

Avatar Fallback

Re: Däck-Terri 1020

raggen  
#47619 Brukar vara noga med däcktrycket, men blir lite lesamt med 2-3st punkteringar per vinter. :sad:

   TS
Avatar Fallback

Re: Däck-Terri 1020

jönsson84  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#47672
MadCoke skrev:
raggen skrev:Hej, har en Terri 1020 på gården som det tyvär blir punktering på boggihjulen på rätt ofta så jag undrar om det finns något man kan fylla dom med istället för luft? Som det ej kan bli punktering på. :???:


Har också haft en del problem med punkteringar, men kolla att "bandstyrningarna" är hela och att du har tillräckligt med tryck i däcken (tror att det ska vara ca 6kg).

Dan


Ursäkta "trådlån",men jag blev nyfiken på din 2002a,är det en H8 hytt du har satt på? :smile: Skulle gärna se lite fler bilder på den under "Skogsbilder" :wink:

Användarvisningsbild

Re: Däck-Terri 1020

MadCoke  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#47712
jönsson84 skrev:
MadCoke skrev:
raggen skrev:Hej, har en Terri 1020 på gården som det tyvär blir punktering på boggihjulen på rätt ofta så jag undrar om det finns något man kan fylla dom med istället för luft? Som det ej kan bli punktering på. :???:


Har också haft en del problem med punkteringar, men kolla att "bandstyrningarna" är hela och att du har tillräckligt med tryck i däcken (tror att det ska vara ca 6kg).

Dan


Ursäkta "trådlån",men jag blev nyfiken på din 2002a,är det en H8 hytt du har satt på? :smile: Skulle gärna se lite fler bilder på den under "Skogsbilder" :wink:


Prövade att lägga in bilder på "Skogsbilder"
Det är en renoverad 2002 med IQAN styrsystem, starkare JD 4045 motor (125hk, samma som i H8) och 130 l arbetspump.
Hytt och motorhuv är "hemmasmide".

Dan

Avatar Fallback

Re: Däck-Terri 1020

skotarbörje  
#48091 Vet ni om de finns nå annat medel man kan använda. Om inte hur får man in medlet i däcken då??
Å va äre för pris? För å pumpa däck till 6 kg ä ju förenat mä livsfara..

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).