Sida 2 av 3

Re: Terri 34c 8wd

Postat: sön 11 jun 2017, 09:07
av värmSkog
Terrin med hjul har ett utgångspris på 1.650.000. priset var inte helt spikat men det var ungefär där den kommer hamna enligt en som jobbar på terri

Re: Terri 34c 8wd

Postat: sön 11 jun 2017, 09:24
av mrvimek
värmSkog skrev:Terrin med hjul har ett utgångspris på 1.650.000. priset var inte helt spikat men det var ungefär där den kommer hamna enligt en som jobbar på terri
1.2 fick ja till pris !! Vilken var du prata med då ?

Re: Terri 34c 8wd

Postat: sön 11 jun 2017, 09:26
av moiam
Okej. Enligt den säljare jag pratade med kommer inte hjul eller band ha skilda priser utan det skulle bli samma pris vad man än väljer.

Re: Terri 34c 8wd

Postat: sön 11 jun 2017, 09:29
av värmSkog
konstigt, eller kan priset jag fick vara som kombi i grundutförande? Gunnar hette han jag prata med

Re: Terri 34c 8wd

Postat: sön 11 jun 2017, 09:32
av Andreas99
1,2 vill jag minnas att de sa att de ville ha för vimeken.

Re: Terri 34c 8wd

Postat: sön 11 jun 2017, 09:53
av mrvimek
Pratade me han som är äldre och de var 1.2 och då fick man välja band eller hjul

Re: Terri 34c 8wd

Postat: sön 11 jun 2017, 09:56
av moiam
värmSkog skrev:konstigt, eller kan priset jag fick vara som kombi i grundutförande? Gunnar hette han jag prata med


Kommer inte ihåg namnet på den jag pratade med.

Combi tror jag inte det var. Den ligger nog strax över 2. Priset låter som för skotare. Men vad har skotaren kostat fram till med Elmia med band? Ligger det inte runt 1,6 tro?

Re: Terri 34c 8wd

Postat: sön 11 jun 2017, 09:58
av moiam
Vi får nog vänta och se vad det landar på prismässigt :) Verkar inte vara helt klart än :)

Men sett till den reklam och lite uttalanden så vore det konstigt om det kommer skilja i pris för band/hjul.

Re: Terri 34c 8wd

Postat: sön 11 jun 2017, 10:25
av bgl
@Andreas99: jag borde valt begreppet resonans/egensvängning i stället. Ett extremfall är när man får flatspot på däck. En gång per varv sjunker fordonet där däcket ett ögonblick får mindre diameter. När bandlänkar går mot marken blir det små höjdförändringar och detta sker för varje länk. Tar ofta ut varandra, för ett visst band kan ju vissa hastigheter vara "bekväma" och andra skaka om ordentligt. Det som händer ofta känns som en vibration, mer sällan liknar mer att köra ner i ett gupp och konstruktionskraven blir olika. . Avståndet mellan övre och nedre lagring i midjan har stor betydelse för att reducera gungningar/svängningar. Se t.ex. på detta avstånd på midjestyrda traktorgrävare eller hjullastare.

Re: Terri 34c 8wd

Postat: sön 11 jun 2017, 13:43
av Andreas99
Har aldrig hört talas om att det är resonans/egensvängningar som dödar midjor. Mycket möjligt har ingen kunskap om det.
För tunga lass eller tuff terräng känns mer som en midje mördare.
Hur såg terrins midja ut jämfört med malwans? Den har ju några år på nacken nu, är den grövre nu jämfört med när den kom?

Re: Terri 34c 8wd

Postat: tis 13 jun 2017, 08:40
av Holm
Tror det kan bli ett lyft för Terri med 8wd.
Band har klara fördelar på blöt och sank mark, men lika många nackdelar då det är hårt och ojämn mark.

Blir intressant att se hur drivsystemet fungerar.
Det sitter ju 8 st hjulmotorer på denna.
Är det bra ur driftsekonomisk synpunkt, eller blir det onödigt mycket förluster...

Re: Terri 34c 8wd

Postat: tis 13 jun 2017, 20:24
av värmSkog
Kommer få prislista på allt inom ett par dagar så man får se vad maskinen kostar med lite lull lull.
Grundpriset jag skrev tidigare i tråden stämmer iaf.

Re: Terri 34c 8wd

Postat: tis 13 jun 2017, 20:31
av Skogs Vimek
Tror att det kommer o säljas fler me hjul än band

Re: Terri 34c 8wd

Postat: tis 13 jun 2017, 20:34
av värmSkog
Tror nog jag med. Terris kunder har tydligen efterfrågat en hjulversion under många år

Re: Terri 34c 8wd

Postat: tis 13 jun 2017, 21:22
av Torbjörn Johnsen
Jag lägger in lite mer bilder från mässan på Terris nya hjulskotare.
1497381246_p1010724.jpg


1497381248_p1010723.jpg

1497381247_p1010716.jpg

1497381248_p1010714.jpg

1497381248_p1010712.jpg