Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Huddig i skogen

38 inlägg 21173 visningar 11 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Huddig i skogen

barkspaden  
#449283 Har införskaffat en Huddig -960 som ska få bygga vägar, skota och gallra.

Samt en vagn för boende och rep, nu börjar man på vara sugen att testa grejorna[emoji4] Någon annan som kör Huddig i skogen?
IMG_20170406_174957.jpg
IMG_20170328_121208.jpg
Screenshot_20170321-221407.png




   TS
Avatar Fallback

Re: Huddig i skogen

Flax12  
#449296 Det där va intressant! Huggarvagn? Skördaraggregat?

Användarvisningsbild

Re: Huddig i skogen

barkspaden  
#449299 Lutar mot en stegmatare, har ett par olika jag kollat på. Vagn blir någon enklare 10 tons vagn.

Har kollat på en äldre vagn där kranen åker bort och stickan med utskjut får bli jibb med S45 fäste.

   TS
Avatar Fallback

Re: Huddig i skogen

Flax12  
#449302 Kul! då räknar vi med fler bilder här [SMILING FACE WITH SMILING EYES]

Avatar Fallback

Re: Huddig i skogen

Flax12  
#449303 Byggde på en Sp21 på en Volvo Bm 612 för väldigt många år sedan. Men har ju hänt en hel del med traktorgrävarna sen dess...

Avatar Fallback

Re: Huddig i skogen

Jckssn  
#487205 Hur går det?
Fått tag i någon vagn och stegmatare och provat kombon?

Användarvisningsbild

Re: Huddig i skogen

barkspaden  
#487209 Har köpt en vagn, bultar av kranen och satt S45 fäste på den. Så det blev en jibb med utskjut och rotatorkuffen samt grip. Köpte ett jobb combiagg med stora datorn med lång, diameter och kubikmätning.

Dock har tiden varit en brist, har bara provkört och det fungerade på dom björkarna jag tog ned och grannen. Hoppas på att kunna thraila upp maskinen i vår/ sommaren och börja hugga.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Huddig i skogen

barkspaden  
#487210
Screenshot_20171221-162733.png

   TS
Användarvisningsbild

Re: Huddig i skogen

barkspaden  
#487211
Screenshot_20171221-162723.png

   TS
Användarvisningsbild

Re: Huddig i skogen

barkspaden  
#487212
Screenshot_20171221-162729.png

   TS
Användarvisningsbild

Re: Huddig i skogen

barkspaden  
#487213

   TS
Användarvisningsbild

Re: Huddig i skogen

Andreas99  
#487260 Inspirerande kombimaskin du håller på att skruva ihop. Den här tråden kommer jag att följa med stort intresse.

Avatar Fallback

Re: Huddig i skogen

LP576  
#487265 Häftigt bygge! Det borde bli bra att skjuta fram boggin så mycket som möjligt (utan att riskera bakvikt med lass). Du får då ett grymt smidigt ekipage med vagnstyrningen utan att Huddigen blir mer baktung än den redan är.

Funkade det bra med installationen av Jobon? Kom dom över från Finland (tror dom är från Replot)?
Jag funderar själv på ett ST75 Combiaggregat att sätta på min grävlastare. Verkar vara en seriös firma med många innovativa idéer.

Avatar Fallback

Re: Huddig i skogen

alias  
#487273
barkspaden skrev:
Screenshot_20171221-162723.png


Ser ut som en 10-tons Mohedavagn från 80-talet, byggd för kran med kort stubbe. Robust kärra.
Förutom ommålning verkar någon ha bytt målstakarna på vagnen, vill minnas att originalen svänger tvärare.

MVH
Alias

Användarvisningsbild

Re: Huddig i skogen

barkspaden  
#487274 Jag kan inte säga att jag varit annat än nöjd med Jobo gossarna. Dom kom över 2st, säljare och konstruktör när jag lagt beställning för att kontrollera kopplingar, flöden osv på maskinen. Samt för att överlämna fakturan på delbetalning. Och för att det inte skulle vara så jobbigt att betala fakturan så ingick en fin flaska finsk Gin som blev utsedd till världen bästa förra året.

Leveranstiden blev ett par veckor före dom lovat. Säljare kom över med Servicebuss och aggregat.

Dom hade missat att jag behövde några specialkopplingar för vinschhydrauliken. Så vi åkte med deras buss till stan och jag köpte kopplingarna och han bjöd på lunch. Visst kan man tycka att dom borde ingått, men det blev som inget snack utan han löste funktionen jag ville ha. Så då betalar jag mer än gärna några tusenlappar.

Jag har som sagt bara provat lite, aldrig kört något liknande innan. Men det följde med en ruskigt detaljerad instruktionsbok på SVENSKA som även hade enklare körtips. Så björkarna åkte i backen ganska fort.

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).