Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Leveransproblem - Vermeer

4 inlägg 2796 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Leveransproblem - Vermeer

djike  
#415237 Har haft flera problem med leveranser från Vermeer och är intresserad av om någon mer än jag har samma erfarenhet eller råkat ut för något liknande.
Beskriver scenarion övertydligt så det inte blir några spekulationer.

Gäller en Vermeer Stubbfräs.

Felleverans av bränslefilter, de hävdar att jag fått rätt, jag är tvungen att fota mitt bränslefilter och påpeka att jag beställt detta tidigare och att det är samma som satt på vid leverans, innan jag får det riktiga.
Återsänder det felaktiga och ber dem skicka korrekt filter, gärna som brev för det väger knappt inget, och kreditera det. Får även betala för frakten på det riktiga bränslefiltret, 7 kronor.

Beställer hållare till fräständerna, paketet kommer totalt söndertrasat. Vermeer hävdar "Fritt vårt lager".
Jag kontrar med att det kan bara gälla om leveransen är rätt emballerad, vilket det inte var.
Hållarna låg lösa inuti paketet utan någon som helst emballering. De väger ca 4 hg st (om jag minns rätt).
Kan tänka mig de rörelsevikterna i det paketet...
Ingen respons från Vermeer, bara "Fritt vårt lager".

Beställer en hink med fräständer, 60 st, muttrar medföljer. total vikt ca 6 kilo.
Har med mig ett vittne när jag hämtar ut paketet, pga tidigare leveransproblem.
Jag rör själv inte paketet förrän vittnet ställer det på min arbetsbänk i verkstaden. Vittnet är med genom hela processen och kan intyga allt.
Paketet granskas ordentligt. Förekommer inga skador. Det är helt och ej brutit sedan packning hos vermeer.
Frånsett en detalj, det verkar lättare, avsevärt lättare.
Paketet öppnas, känner omedelbart att det inte stämmer.
Hinken med fräständer öppnas och jag ser en oreda jag aldrig tidigare sett i en ny hink.
Muttrar och fräständer ligger huller om buller, Det är två påsar med muttrar, bägge påsarna är trasiga och absolut inte nya. Standard är en påse med 60 muttrar.
Det saknas två av totalt sex plattor (dubbelvikta pappskivor) med fräständer.
Räkning av fräständer ger 44 st istället för 60 st, det saknas 16 st. Pris per styck 90:- netto.
Räkning av muttrar ger 98 st, alltså 38 fler, egentligen 38+16=54 st eftersom 16 tänder saknas.
Denna spann har packats ofullständig och levererats till mig.
16 fräständer, samma antal sitter på flera fräsar. Hur kom det in totalt 98 muttrar i hinken?
Fotar och messar Vermeer. Får totalt kalla handen. Spelar ingen roll att jag säger att jag har vittne till det hela.

Den person som packat hinken hävdar att den är ställd på vågen och vägde då 6 kilo.
Varför ställer man en hink som man vet skall väga 6 kilo på en våg?
Fräständer är en förbrukningsartikel och säljs i mängder, hinkvis. Sköter man ett lager och leveranserna då vet man vad hinken väger.

Får ett svar som talar om för mig att det är ingen idé, "Vi kommer inte att föra detta vidare".
Tydligen kommer beskedet från högsta ledningen, det antyddes tydligt.


Senast redigerad av djike ons 02 nov 2016, 08:55, redigerad totalt 1 gång.

   TS
Avatar Fallback

Re: Leveransproblem - Vermeer

Hema  
#415267 Vilken attityd, helt rätt att du delar med dig!

Avatar Fallback

Re: Leveransproblem - Vermeer

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#415296 Har ingen aning var de har lagret, men de finns ingen möjlighet att hämta där direkt?

Användarvisningsbild

Re: Leveransproblem - Vermeer

djike  
#415318 Askersund, ligger nära Örebro. 30 mil dit för mig.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).