Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Combitrack

6 inlägg 4522 visningar Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Combitrack

trilla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
Användarvisningsbild
masterchief  
#29163 Då är det nog bara att skrota combitracken man har....
Frågan är om någon nappar på företaget...
Driftkostnaden har varit ca 1000kr i timmen på min med delar och strul.
Sedan har den nog gått ovanligt tufft, misstänker den hållt bättre om den körts med lättare last, men ska man hålla ett plantlag med plantor så blir det vikter,,,,
Har dock inte den verisionen med variator utan vänlig växellåda i min.
Efter 7-8 gväxelwirar så gjorde jag en fast växelspak som man drar i från sidan.
Som tur var så fick man eländet gratis, den var 3 år då...
Tur den inte gått så många timmar, då hade det varit ebberöds bank :lol:

Användarvisningsbild
trilla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#29168 Haha.. Låter som att det finns en anledning till att han vill sälja då kanske. Han har tillverkat skräp och nu har verkligheten hunnit ikapp honom

   TS
Användarvisningsbild
masterchief  
#29182 Listan av vad som inte är utbytt är kortare än vad som är utbytt :oops:
Fast antingen har jag haft ett måndagsexemplar, eller så har jag brukat den helt fel.
kan tänka mig att den är kanonbra att dra en o annan älg med, men daglig drift 2,5 månader om året med ordentlig last, det vetitusan.
Någon härinne som haft en väl fungerande Combitrack?
Tilläggas bör att själva iden bakom den är inte alls dum, stabil och tar sig fram i princip överallt utan att stjälpa, lätt att transportera på släpkärra.
Hade den bara hållit ihop så hade jag varit kanonnöjd...

Avatar Fallback
MasseyFerguson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#29188
masterchief skrev:Listan av vad som inte är utbytt är kortare än vad som är utbytt :oops:
Fast antingen har jag haft ett måndagsexemplar, eller så har jag brukat den helt fel.
kan tänka mig att den är kanonbra att dra en o annan älg med, men daglig drift 2,5 månader om året med ordentlig last, det vetitusan.
Någon härinne som haft en väl fungerande Combitrack?
Tilläggas bör att själva iden bakom den är inte alls dum, stabil och tar sig fram i princip överallt utan att stjälpa, lätt att transportera på släpkärra.
Hade den bara hållit ihop så hade jag varit kanonnöjd...


"Om den bara hade hållt ihop"
Brukar vara så med det mesta tycker jag.

Avatar Fallback
Ellingsson  
#29199 våran har hållit otroligt bra,vi hade en med variator och rullgas,som masterchief sa så jävlas alltid växlingen,men den har gått rätt bra på denna,vi har bytt mattor en gång,sen har den bara gått..vi sålde den för några veckor sen,för exakt samma pris som vi köpte den för,för 4 år se,de va en norrman som kom och köpte den. :D

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).