Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Vilken ATV ska jag välja?

9 inlägg 5025 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Vilken ATV ska jag välja?

TrioBrake  
#321735 Precis som rubriken lyder så ska det införskaffas en ATV till skogen. Men då är ju frågan, vilken?
Prislappen ska helst ligga runt 50-60 tusen.. Tack på förhand :grin:



   TS
Avatar Fallback

Re: Vilken ATV ska jag välja?

Pe_Er_79  
#321789
TrioBrake skrev:Precis som rubriken lyder så ska det införskaffas en ATV till skogen. Men då är ju frågan, vilken?
Prislappen ska helst ligga runt 50-60 tusen.. Tack på förhand :grin:


Mitt råd: Satsa på kvalitet, välj en japansk maskin eller möjligen en amerikan eller kanadensare. Se till att ha kompletta bukskydd under maskinen och en vinch (finns vinschar som snabbt och enkelt kan flyttas mellan fram/bak).
Ska du bara köra i skogen så behövs inte speciellt stor motor, det är fästet som kommer sätta gränser.
Servostyrning rekommenderas starkt!

Avatar Fallback

Re: Vilken ATV ska jag välja?

runekim  
#321793 Hej har själv Yamaha grizzly 660 funkar utmärkt har löstagbar vinsch lätt att flytta

Avatar Fallback

Re: Vilken ATV ska jag välja?

Pe_Er_79  
#321794 Värme i handtagen är också en trevlig finess!

Avatar Fallback

Re: Vilken ATV ska jag välja?

Fs460  
#321799 Yamaha grizzly tveklöst. Slitstark och hållbar!

Användarvisningsbild

Re: Vilken ATV ska jag välja?

TrioBrake  
#321910
Fs460 skrev:Yamaha grizzly tveklöst. Slitstark och hållbar!


Var inne på det med faktiskt!

   TS
Avatar Fallback

Re: Vilken ATV ska jag välja?

Flax12  
#322853 Slog till på en 700 grizzly -14 för 2 veckor sen. Gick igenom dom flesta trådarna i ämnet både här och atv forum Innan beslutet. Känns helrätt så här långt. Har hasplåtar och dubbla vinschar på. Tjata till mig en ekagårds låda oxå.

Användarvisningsbild

Re: Vilken ATV ska jag välja?

TrioBrake  
#322854 Mm, som sagt så lutar mycket åt Grizzly hållet. Ska in till en ÅF här snart å kolla lite, men av allt som jag har läst om den så verkar den onekligen fungera bra för en rimlig summa!

   TS
Avatar Fallback

Re: Vilken ATV ska jag välja?

Pe_Er_79  
#322901 Val av atv beror helt på vad den ska användas till. Om jag skulle köpa en atv som bara skulle användas till skogen (arbetsrelaterade uppgifter), ja då skulle jag se Grizzly som ett bra val. Men om maskinen även ska användas till någon form av nöjesåkning, då faller Grizzly bort direkt för mig.
Jag tycker du ska kolla upp och provköra fler modeller (märken) innan du bestämmer dig.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).