Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Avestavagnen sänker priset

19 inlägg 12540 visningar Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild
Skogshuggarn  
#23727
Ola skrev:Hmm tror tyvärr vinte det blir billigare för att dollarn är låg.

Tillverkarna som säljer sina fyrhjulingar justerar säkert priset på exportmodellerna just för att kompensera för den svaga dollarna. De skulle ju själva förlora 20% av sin vinst pga valutans försvagning och det tror jag faktiskt inte att de vill göra ;) Men handla direkt i USA kan ju vara en lösning, men frakt och tull och krångel äter nog upp den vinst man skulle göra tror jag.


Tvärt om så känner jag de som plockar över containervis med delar till bla amerikanska bilar och har mycket god vinstmarginal på affären jämfört med att handla i Sverige.
Detta medan dollarn låg på 6:30-6:50 och nu har den väl tom rasat under 6 kronor.
Folk är alldeles för prismedvetna i dag för att det ska funka att konstant ta ut 20-40 % i överpris.
åtminstonde sett över längre tid på dyrare kapitalvaror som dessutom har ett brett utbud/tillverkare.
Det är bara "innovatörer" med ett begränsat utbud till en bred marknad som kan snickra guld med täljkniv,,,,, åtminstonde ett litet tag.

   TS
Avatar Fallback
Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#23735 Tänker du på Alstor/Vimek? :-)

Avatar Fallback

Men hur bra är avestavagnen?

dieseltomten  
#23784 Jag tycker priset verkar vara i högsta laget för nånting gjort av stål.

Men det kanske är så att de är så jävla bra som priset är...

För mej så kan jag ju säga att kellfri´s gröna fula för 35.900 plus moms
troligen skulle duga.

För priset av en avestavagn får man ju en fullstor huggarvagn till en traktor... Eller är det så att just att den är så liten spelar så stor roll jmf med en riktig traktorvagn.

Eller?

Avatar Fallback

avestavagnen

nässjömåla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#24004 Jag pratade med Avestavagnen på senaste Skogs Elmia. De lanserade med dunder och brak sitt nya utskjut till vagnen. Endast 15000 kronor för ca 80 cetimeter.................Jag sade då till dem att "det kan väl inte kosta mer än 1500 att tillverka". Nej svarade de då, "men man måste ju leva också". Betänk de ni, om alla skulle lägga på en nolla på allt de gör vore det inte kul att vara konsument. Köpte delar och tillverkade ett själv för kronor 1700. Där fick de för att vara arroganta.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).