Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Skogselmia 2015

281 inlägg 99818 visningar 28 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Skogselmia 2015

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#332799 Praktiskt att kolla soppanivån :D

Avatar Fallback

Re: Skogselmia 2015

Jim_the_one  
#332800 Hade varit roligt å hälsat på molnia också. Står just nu på "campingen" men risken att han dyker upp är väl liten. Har en blå jacka och en avkomma i orange keps som springer runt om du mot all förmodan skulle se mig.

Användarvisningsbild

Re: Skogselmia 2015

molnia  
#332801 Ja jag är inte såå långt bort.... är du kvar en stund till?

Användarvisningsbild

Re: Skogselmia 2015

Kse  
#332802 Mässan är slut men vi fortsätter att mata in lite bilder.
image.jpg

Användarvisningsbild

Re: Skogselmia 2015

Kse  
#332803 Testkörning av Vimeks nya simulator, film kommer med en vinglig Kse bakom spakarna. :grin:
image.jpg

Användarvisningsbild

Re: Skogselmia 2015

molnia  
#332804 En vinglig molnia på rostig damcykel kommer cykla igenom campingen från fel håll mot områdets entre...

Användarvisningsbild

Re: Skogselmia 2015

sundelius  
#332807 Hemma igen efter två tuffa dagar och en ännu tuffare natt :oops: i Jönköping.

Det blev lite prylar inhandlat framförallt skogsforums hela kollektion :smile:

Ska åka till Bullaren och provköra Woodtigern om ett par veckor då det var den maskin som jag tyckte passade mig bäst storleksmässigt. Det blir den eller så fortsätter jag med det jag har.Mycket pengar så det är väl inte ett sund ide´ ekonomiskt om det skulle bli köp men pengar är ju inte allt :oops: .
Ni som kikade på Woodtigern på mässan får gärna hjälpa en mekaniskt okunnig person med plus och minus om den maskinen.

Erre skrev:Du är en bra å omtänksam person sundelius som servar vår norske storhuggare JensSkoog så bra!
Tummen upp på det!!!


Mmm undrar vem som servade vem egentligen. Hämtad vid dörren och avlämnad vid densamma ett och ett halvt dygn senare kallar jag förstklassig service.
Det var ett nöje att ha Jens som gäst. För er som inte var på mässan och träffade honom kan jag säga att han är precis så mysig i verkligheten som här på forumet :!:
Bara det att grabben talat om för ALLA på dagiset att tomten sovit i hans säng är ju värt mycket :lol:
Det enda som var jobbigt med vår norske vän var att dra honom från Skogsforums tält :wink: :lol:

Användarvisningsbild

Re: Skogselmia 2015

molnia  
#332810 En givande sak som elmia gav var att jag fick reda på att moheda har fått klagomål på slangar och dess dragning till rotatorn. Nu på mässan visade de en lösning och det var mycket
intressant att se. För vi har som många andra haft problem med att nipplar lossnar trots att vi har efterdragit dem vid rotatorn.
Blir att kontakta återförsäljaren för reklamation då vagnen ju inte är ett år ens.... :-BD

Avatar Fallback

Re: Skogselmia 2015

Hema  
#332813
sundelius skrev:Hemma igen efter två tuffa dagar och en ännu tuffare natt :oops: i Jönköping.

Det blev lite prylar inhandlat framförallt skogsforums hela kollektion :smile:

Ska åka till Bullaren och provköra Woodtigern om ett par veckor då det var den maskin som jag tyckte passade mig bäst storleksmässigt. Det blir den eller så fortsätter jag med det jag har.Mycket pengar så det är väl inte ett sund ide´ ekonomiskt om det skulle bli köp men pengar är ju inte allt :oops: .
Ni som kikade på Woodtigern på mässan får gärna hjälpa en mekaniskt okunnig person med plus och minus om den maskinen.

Erre skrev:Du är en bra å omtänksam person sundelius som servar vår norske storhuggare JensSkoog så bra!
Tummen upp på det!!!


Mmm undrar vem som servade vem egentligen. Hämtad vid dörren och avlämnad vid densamma ett och ett halvt dygn senare kallar jag förstklassig service.
Det var ett nöje att ha Jens som gäst. För er som inte var på mässan och träffade honom kan jag säga att han är precis så mysig i verkligheten som här på forumet :!:
Bara det att grabben talat om för ALLA på dagiset att tomten sovit i hans säng är ju värt mycket :lol:
Det enda som var jobbigt med vår norske vän var att dra honom från Skogsforums tält :wink: :lol:

Låter som en win-win för alla, kan bara föreställa mig glädjen hos grabben och hur stora ögonen måste varit i samma ögonblick som Jens klev innanför dörren. Vilken grej det måste vara. Jens skulle nog kunna gå vidare med något liknande koncept. Kunna ta betalt för att bli hembjuden på fika. :)

Ang. Woodtigern, så utan större kunskap tyckte jag att den såg både tillräckligt hög ut under buken, men inte för bred. Samtidigt som den såg den ut att vara stabil. Jag tyckte den gav ett bra intryck. Hade jag haft pengar och behovet, hade den varit högst intressant. Men om du gör ett besök, så får du gärna göra en tråd.

Nu vet jag inte vad motsvarande Vimekskotare kostar, men Kranman känns mycket mindre och Malwa är i en annan liga/prisgrupp. Men det är min upplevelse.

Användarvisningsbild

Re: Skogselmia 2015

halvproffs  
#332814 Har tröttnat på skogsmässor efter ett antal besök, men när man läser edra skildringar blir man ju sugen på att träffa er och titta på mässan igen, så nästa gång kommer jag, så huka er gubbar som Tage Erlander sa! :grin:

Avatar Fallback

Re: Skogselmia 2015

Hema  
#332816
molnia skrev:En givande sak som elmia gav var att jag fick reda på att moheda har fått klagomål på slangar och dess dragning till rotatorn. Nu på mässan visade de en lösning och det var mycket
intressant att se. För vi har som många andra haft problem med att nipplar lossnar trots att vi har efterdragit dem vid rotatorn.
Blir att kontakta återförsäljaren för reklamation då vagnen ju inte är ett år ens.... :-BD

Kompis till mig hade liknande problem på sin Palms-vagn. De böjda nipplarna till rotorn byttes till kortare nipplar, sedan kan även vinkeln hur man skruvar fast nipplen spela roll.

Men hoppas du får det på goodwill.

Avatar Fallback

Re: Skogselmia 2015

Hema  
#332817
halvproffs skrev:Har tröttnat på skogsmässor efter ett antal besök, men när man läser edra skildringar blir man ju sugen på att träffa er och titta på mässan igen, så nästa gång kommer jag, så huka er gubbar som Tage Erlander sa! :grin:

Efter att ha varit 3 gånger i rad på Elmia, kan jag nog säga att Elmia Wood den större mer internationella(vart fjärde år, nästa är 2017) är ett strå vassare än SkogsElmia (som också går vart fjärde), men med nackdelen att det kan vara svårt att hinna med hela mässan på en dag.

Avatar Fallback

Re: Skogselmia 2015

Jim_the_one  
#332818
molnia skrev:Ja jag är inte såå långt bort.... är du kvar en stund till?


Tyvärr var jag inte kvar så länge då brorsan kom strax efter 4.
Nu ligger jag o sängen å tösen likaså, hon va rätt trött efter dagen. Hehe
Känner mig ganska kass, inte en enda bild tagen idag :shock:

Får tacka Fredrik å resten i tältet, beundransvärt att ni orkar med oss andra :mrgreen:
Å riktigt trevligt att träffa Jens/tomten också :grin:

Någon som såg min bil på parkeringen?

Användarvisningsbild

Re: Skogselmia 2015

sundelius  
#332821 Hema skrev "Nu vet jag inte vad motsvarande Vimekskotare kostar, men Kranman känns mycket mindre och Malwa är i en annan liga/prisgrupp. Men det är min upplevelse."


Vimeken är ca 250000 dyrare om man ska den dyrare hybrid Woodtigern.

För övrigt delar jag dina åsikter i jämförelsen av små skotare helt Hema

Användarvisningsbild

Re: Skogselmia 2015

Kse  
#332822 Woodtiger visade upp nya GJ30 hybrid.
image.jpg

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).