Små skogsmaskiner och övriga maskiner

BM Boxer 350 Halvbandare

3 inlägg 4407 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

BM Boxer 350 Halvbandare

Cagner  
#307500 För något år sedan så införskaffade jag och min far oss en BM Boxer 350 Halvbandare med en skogskärra. Vi har försökt att forska i diverse saker kring maskinen men vi lyckas ej få tag i så mycket information då det saknas många TYP-skyltar.
Dock finns såklart ägarens skylt kvar. Det är svårt att tyda namnet på ägaren men man kan tyda att den en gång i tiden har haft hemort Vilhelmina.
Vi har även funnit att vagnen antingen är en VMV vagn eller en vagn från SMV. Dock är vi ej ännu säkra. Kranen är av typen HIAB.

Många frågor återstår som följer:

- Halvbandsutrsutningen är ej som de övriga som sitter på Boxer 350. Någon som har likanden vår? På vår maskin sitter det en arm från bakaxeln samt en arm från mitten av maskinen och ner (se bilder)
- Någon som har en liknande maskin och vet var de byggdes om?
- Är vagnen en SMV eller VMV?
- Är kranen standard?

Många frågor kommer och går. Vi önskar gärna svar och hjälp från någon som kan. Någon här som jobbat på Vilhelmina mekaniska verkstad eller på Stensele mekaniska verkstad? Eller någon annan som har kunskap kring dessa maskiner?

Tacksam för så många svar som möjligt!



   TS
Avatar Fallback

Re: BM Boxer 350 Halvbandare

Palakangas  
#307501 Svårt att se då bilderna är mörka men det verkar vara SMV Kombinationskärra och Umeband från TEGS Mekaniska Verkstad.

Användarvisningsbild

Re: BM Boxer 350 Halvbandare

Camwood  
#307502 Helt klart en vagn från SMV.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).