Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Tips ang köp fyrhjuling mottages

6 inlägg 3763 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Tips ang köp fyrhjuling mottages

DrDamp  
#302105 SKulle behöva lite tips på dessa två fryhjulingar.

Står i valet och kvalet.

Polaris sporsman 850 XP ( Traktor reg)

Suzuki king quad BIG SWEDE

Är ungefär samma pengar på båda maskinerna

ca 107.000:- Plus tillägg bukskyd på båda

Kör med en hydraulvagn XYZ idag på gubbens Big swed och det funkar okay, men man är ju lite sugen att testa något nytt också.

Funkar polarisen bra i skogen utan slungkoppling , går det att tex köra 1 Kmh utan bränd rem?



   TS
Användarvisningsbild

Re: Tips ang köp fyrhjuling mottages

anersimyra  
#302170
DrDamp skrev:SKulle behöva lite tips på dessa två fryhjulingar.

Står i valet och kvalet.

Polaris sporsman 850 XP ( Traktor reg)

Suzuki king quad BIG SWEDE

Är ungefär samma pengar på båda maskinerna

ca 107.000:- Plus tillägg bukskyd på båda

Kör med en hydraulvagn XYZ idag på gubbens Big swed och det funkar okay, men man är ju lite sugen att testa något nytt också.

Funkar polarisen bra i skogen utan slungkoppling , går det att tex köra 1 Kmh utan bränd rem?
Det går alldeles utmärkt med " potatisen," dessutom får du en servo som till skillnad mot " kingen " gör det lättare att styra.. :smile: Fördelen med Big Swede är väl att den levereras med riktiga skogsdäck som original.. :?: Det blir tillbehör till " potatisen " antar jag ? " Storpotäten " är även en smidigare maskin än kumpeklossen Big Swede.. :smile:
Mvh Anders.

Avatar Fallback

Re: Tips ang köp fyrhjuling mottages

DrDamp  
#302250 Ja servostyrning på kingen är ju inget att hänga i julgranen.. Men dom kändes ungefär lika stora. Men plus på kingen va slungkopplingen, lutar 80% på kingen

   TS
Användarvisningsbild

Re: Tips ang köp fyrhjuling mottages

anersimyra  
#302260 Själv har jag en potatis 800 med Avesta kranvagn. Maskinen har gått 300 timmar under tungt skogsarbete, remmen ser i stort sett ut som ny. Körsättet är A och O. En rem går att köra sönder på mindre än två minuter. Även en slungkoppling kräver körning med huvudet. " fiskörning " äter både rem och slungkoppling.. :surp:
Mvh Anders.

Användarvisningsbild

Re: Tips ang köp fyrhjuling mottages

anersimyra  
#302265 Själv hade jag förstås valt suzukin med all dess skogsutrustning.. :smile:

Avatar Fallback

Re: Tips ang köp fyrhjuling mottages

DrDamp  
#302590
anersimyra skrev:Själv hade jag förstås valt suzukin med all dess skogsutrustning.. :smile:



Tackar så mycket =)

Det blev en 750 big swede med plåtar och plogpaket samt förstarka ölhin fjädrar.

8) :grin: :lol:

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).