Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Utskjut på kranen

25 inlägg 14217 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Utskjut på kranen

crille_h  
#294952 anser du att en 20/32 också är för vek utan att bäras av? det är nämligen det enda alternativet för tillfället.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Utskjut på kranen

Skogstomte  
#294954 Här kommer en länk till en "knäck-tabell"

http://www.stackehydraulik.com/sites/default/files/knacktabell_0.pdf

Avatar Fallback

Re: Utskjut på kranen

crille_h  
#294956 vad innebär denna? hur ska man bära av kolven??

   TS
Avatar Fallback

Re: Utskjut på kranen

crille_h  
#294958 enl tabellen borde den ena av dom klara slaglängd över 1000mm men inte den andra, vad skiljer?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Utskjut på kranen

stegmaster  
#294959
Skogstomte skrev:Nej nej, det blir på tok för grovt, ingen proportion alls. Kör på 16/25 som i exemplet ovan. Rätt säker på att det sitter något sådant.

25/40 trycker 2,5 ton och drar 1,5!



Kan bara hålla med.
Det er sådan grovlek det sitter på min Farmi griplastare med 1,5m utskjut, och det drar inn som tusan.
Så inte behöver du en sådan grovlek på din ATV kran.
Kom ihåg at det brukar sitta en begränsare på ventilpaketet så man endast får ca 80 bar vid utskyt, så man inte ska forstöra kranen.
Inndrag har fullt ös, altså 180bar i mitt fall.

Avatar Fallback

Re: Utskjut på kranen

crille_h  
#294960 har beställt en 20/32 1000mm nu, får hoppas det blir bra, förstår fortf inte hur man ska kunna bära av kolven, cylinder kommer ju att sitta med en bult i bakkant så den får man väl bära av i framkant med något men själva kolven går ju inte, den rör sig ju.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Utskjut på kranen

Skogstomte  
#294972 Sätt en bygel som är några mm för stor runt cylinderröret längst ut på stickan så borde det klara sig bra. Precis som Stegmaster säger utnyttjar man ju inte fullt tryck, är ju mest drag man behöver.

Avatar Fallback

Re: Utskjut på kranen

crille_h  
#294991 Precis, det var så jag tänkte, med nån typ av gummikudde under.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Utskjut på kranen

Skogstomte  
#295068 Här kommer en bild på bygeln, zooma så syns det ganska bra. Lyckas man få in cylindern i utskjutet så borde det räcka med styrningen som blir i röret.


Bygel_utskjut.jpg

Avatar Fallback

Re: Utskjut på kranen

crille_h  
#295073 Tack för den! Tyvärr finns det inte plats för cylindern inuti stickan utan att göra en helt ny sticka, så det får bli utanpåliggande.

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).