Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Storlek på minitraktor?

22 inlägg 17936 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Storlek på minitraktor?

hallingland  
#289252 Har inte skyddsplåtar under, det finns inga slangar alls där. Dock lite annat som inte är så grovt (10x grövre än allt på atv ändå :) ). Får be verkstan göra en uppskattning på plåtar vid nästa service tillsammans med grenavvisare och bälte.

Kapa tryckröret, sätta dit 2x 80 cm slang, snabbkopplingar och en kulventil kostade runt 1800 + moms.

Avatar Fallback

Re: Storlek på minitraktor?

Reinholdsson  
#289527 Såg riktigt bra ut! Det kommer nog bli en traktor i den storleken. Egentligen rätt imponerande vad en så pass liten traktor klarar av. Ska nog iväg nästa helg och se om jag hittar någon lämplig traktor, har inte så långt till Oscar som importerar Yanmar. www.minitraktorer.se
Kommer nog mest sikta in mig på en traktor med bra frigång och inte bry mig så mycket om modellen. Sedan får man väl kanske göra någon skyddsplåt.
Tack för allafina bilder :)

   TS
Avatar Fallback

Re: Storlek på minitraktor?

Henrik Petersen  
#289652 Hej
Jag har ju med börjat se mig om efter en minitraktor. Jag har ju kollat på oscars hemsida, men det finns bara 2 traktorer. Sen har vi ju buschchraft trading, men jag vet inte rigtigt, traktorene verker aldeles for fina for att vare så gamla!. är det nåt lut med det????. Iseki 2101 ell. 2500 skulle annars passa mig, men det lutar nok mot en jinma i alla fall.

Henrik

Avatar Fallback

Re: Storlek på minitraktor?

Reinholdsson  
#290473 Nu har det köpts minitraktor!
En Yanmar 1720d från 80 talet. Nu blir det en seg väntan på att få hem den...

   TS
Användarvisningsbild

Re: Storlek på minitraktor?

JörgenO  
#290476 Grattis!
Om jag inte minns fel med nomenklaturen så har du 17hp, 4-hjulsdrift samt en speciell växellåda som gör det enklare att skifta mellan framo back???

Avatar Fallback

Re: Storlek på minitraktor?

Reinholdsson  
#290479 17hk på kraftuttaget, ca 21 på motorn. Växellådan har tre kopplingsfria steg framåt och ett bakåt. Mycket smidigt, hade funkat perfekt ihop med en lastare.
Nu får det bli några timmars jobb med att skogsanpassa traktorn, finns ju inte mycket till förvaringsutrymmen.
Och frågan är om man inte ska svetsa ihop en båge också?

   TS
Avatar Fallback

Re: Storlek på minitraktor?

Tosca  
#290514 Kolla om du kan anpassa en båge från någon annan traktor, det borde väl gå att få tag i på en skrot?

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).