Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Vahva jussi, dette har jeg gjordt i dag!

34 inlägg 19074 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Vahva jussi, dette har jeg gjordt i dag!

Daggi  
#275082 Hei

Her er atv og tømmervognen min med avesta avstivnings sett.
Jeg har satt på en ekstra lastebank og festet 2x6" plank under støttelabbene for å få litt ekstra press på vognen.

Jeg hadde planer om å flytte boggien 10 cm lenger frem også for å få mindre vekt på draget, men fikk ikke dette til i dag.

Har også satt på rør utenpå spakene til utskyt og tømmergripen slik at de er nesten like høye som spakene til bommen og jibben(?), dette ble veldig bra syntes jeg.

Og så har jeg kjørt rundt i skogen og fjernet vindfall og kost meg i solskinnet i dag :)



   TS
Avatar Fallback

Re: Vahva jussi, dette har jeg gjordt i dag!

zeetorg  
#275083 vad är det för ratt med en liten discokula som man ser i sista bilden?

Avatar Fallback

Re: Vahva jussi, dette har jeg gjordt i dag!

zeetorg  
#275085 Och varför försvann bilden efter mitt föregående inlägg? :surp:

Användarvisningsbild

Re: Vahva jussi, dette har jeg gjordt i dag!

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#275088 Sätt ett skydd runt slangarna till drivningen, typ spiralskydd. De kommer att slitas ner till metallen av stockarna annars.

Avatar Fallback

Re: Vahva jussi, dette har jeg gjordt i dag!

Daggi  
#275091 Jeg fjernet et bilde siden det viste registreringa nummeret til atv :)

Men det du kommenterte: Det er strømuttaket til tilhenger, jeg måtte løsne det fra original festet for å få på plass denne platen og så har jeg bare teipet rundt strømuttaket og stripset det opp...foreløpig, må vel gjøre noe her.. :)

Takk for tipset uvskogen :)

   TS
Avatar Fallback

Re: Vahva jussi, dette har jeg gjordt i dag!

zeetorg  
#275092 Okej

Avatar Fallback

Re: Vahva jussi, dette har jeg gjordt i dag!

zeetorg  
#275094 Roligt att höra från uvskogen igen. Hur går det har du startat någon ny blogg och kan du länka till den i sådana fall?

Användarvisningsbild

Re: Vahva jussi, dette har jeg gjordt i dag!

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#275097
zeetorg skrev:Roligt att höra från uvskogen igen. Hur går det har du startat någon ny blogg och kan du länka till den i sådana fall?


Jo, jag försöker på egen hand, ivrigt bekämpad av allsköns, typ 1000 per dag, spammare. Men vill inte göra "reklam" för den här, känns inte ok på nåt märkligt sätt.

Har försökt hålla mig från Sf, men det finns så mycken kunskap här som jag fortfarande behöver. Så, idag gick jag in och såg den här tråden direkt. Lagade mina slangar idag så min kommentar var given... :wink:

Användarvisningsbild

Re: Vahva jussi, dette har jeg gjordt i dag!

halvproffs  
#275142 Välkommen åter, Uven!

Avatar Fallback

Re: Vahva jussi, dette har jeg gjordt i dag!

zeetorg  
#275192 Uven, ett PM kanske funkar?

Avatar Fallback

Re: Vahva jussi, dette har jeg gjordt i dag!

crille_h  
#275343 Daggi: kan du ta lite fler bilder på hur din fjäderlåsning ser ut och sitter fast? Behöver fixa på min polaris också. Tack!

Avatar Fallback

Re: Vahva jussi, dette har jeg gjordt i dag!

Daggi  
#275428 Hei, ja de skal jeg gjøre, kommer iløpet av uka, du får minne meg på det om det ikke kommer bilder iløpet av noen dager :)

Jeg har et sett ekstra til salgs, da jeg fikk feil første gangen, om noen er innterrissert i det så kan jeg ta bilder av det også?

   TS
Avatar Fallback

Re: Vahva jussi, dette har jeg gjordt i dag!

crille_h  
#275430 Ja tack gärna, vilken modell är det till?

Avatar Fallback

Re: Vahva jussi, dette har jeg gjordt i dag!

Daggi  
#275613 Usikker, platen er ikke vinklet og derfor passet den ikke på min polaris 500 13 mod, jeg tror chassiset er forandret nå i det siste på ny modellene så jeg fikk tilsendt ny plate med en knekk ekstra på for å passe på min.
Jeg skal legge ved bilder av den også.

   TS
Avatar Fallback

Re: Vahva jussi, dette har jeg gjordt i dag!

Daggi  
#276013 Hei

Her er platen som jeg har på polaris 500, 2013 modell. se neste inlegg for bilder.

Som du ser der jeg peker så er det en ekstra knekk på platen, dette er pga av at chassiset er vinklet/bøyd og den platen som jeg fikk til å begynne med var bare en 90 graders vinkel nede. Det gjorde at jeg ikke fikk den helt inntil chassiset. Det er Avesta som har laget begge platene.

Jeg måtte gjøre 2 endringer til selv for å få det skikkelig på plass:
Jeg måtte bore større hull, se bilde ,slik at mutterenen fikk plass. Meningen er at denne bolten skal gå igjennom det opprinnelige hullet og så bruke mutteren til å holde platen på plass, men boltene var ikke lange nok på min polaris.
Og så har jeg boret 1 ekstra hull på hver side av platen for å sette i en ekstra støtte bolt.

Litt dårlig forklart, men spør så skal jeg prøve å forklare mer.. :)

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).