Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Lynx 59 Yeti v-800 -07

6 inlägg 9957 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Lynx 59 Yeti v-800 -07

mooos73  
#267170 Har nyss köpt en begagnad Lynx 59 Yeti årsmodell 07. Fick inte med någon instruktionsbok. Igår när jag startade den så lös näst sista varningslampan och och upprepad pip ljöd. Skotern svarade inte på gas och först efter tredje omstarten gick den som den ska.

Någon som vet vad det kan vara för fel?



   TS
Användarvisningsbild

Re: Lynx 59 Yeti v-800 -07

NRJ  
#267229 :surp: Kör inget mer innan du vet vad maskinen varnar för!
Min pappa hade precis en sådan skoter av samma årsmodell.
Även hans skoter larmade och pep. Han hade inte med sig instruktionsboken och var "tvungen" att ta sig en liten bit + lastning på släpvagn.
Detta slutade med en rejält kostsam motorrenovering! Detta sades vara orsakat av delar från kedjesträckaren skulle ha släppt och sedan täppt till oljesmörjningen.

Kolla upp detta asap!

//NRJ

Avatar Fallback

Re: Lynx 59 Yeti v-800 -07

mooos73  
#267232 Lät ju inge vidare.

Någon som vet vad näst sista lampan varnar för? Den är gul och saknar symbol som tex smörjkannan för oljetrycket.

   TS
Avatar Fallback

Re: Lynx 59 Yeti v-800 -07

jannee  
#267233 Googla på Lynx Yeti instruktionsbok får du fram en instruktionsbok, läs där!

Användarvisningsbild

Re: Lynx 59 Yeti v-800 -07

NRJ  
#267236 Ok, är ju förmodligen något annat då kanske. Jag tycks minnas att det var varningslampan för oljetrycket som lös på min fars skoter.

Registrera dig på BRP usersclub så finns instruktionböckerna online:
http://www.brpusersclub.com/page.php?id=&lan=sv

Provade själv men fick inte upp instruktionsboken för 2007 tyvärr. Är det som på modellerna för 2008 och varningslampan är placerad mellan 100 och 120km/h så skulle det ju kunna vara signallampan för batteriladdning som lyser.

//NRJ

Avatar Fallback

Re: Lynx 59 Yeti v-800 -07

mooos73  
#267237
jannee skrev:Googla på Lynx Yeti instruktionsbok får du fram en instruktionsbok, läs där!

Tack för tipset, tolkar jag instruktionsboken så var det nog dålig kontakt med nödstoppen som även är nyckel. Skotern startar men går inte att varva!

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).