Outlander med problem

Terri
 Svara  29 inlägg  13623 visningar  6 följer
Avatar Fallback

Re: Outlander med problem

 
#282386 Det hjälper inte med hårdare fjädrar. Själv har jag fjäderlåsning monterat, lyfter jag av hydraulaggregatet framtill på polarisen försvinner nästan all styrförmåga. Det enda som hjälper är att fördela om vikten på vagnen, eller om detta inte fungerar öka vikten fram.

Terri Maskiner
Avatar Fallback

Re: Outlander med problem

 
#282402 Kan tänka mig det, på can am sitter draget i en profil en bit bakom bakhjuls centrum men på suzukin sitter draget i samma linje som bakaxeln och det känns som att det gör stor skillnad.
Får köpa sig en kranman dumper med hydraulisk tipp så man får ett aggregat i fram på 650 då

Avatar Fallback

Re: Outlander med problem

 
#282428 vadå inte hjälper? Det hjälper väldigt mycket,har satt på öhlinare bak och den sjunker inte längre ihop

Avatar Fallback

Re: Outlander med problem

 
#282442
skogsbonne skrev:vadå inte hjälper? Det hjälper väldigt mycket,har satt på öhlinare bak och den sjunker inte längre ihop
Frågan var inte huruvida den sjunker ihop, frågan handlade om styrförmågan vid olika belastningar.. :geek: :mrgreen: :smile:
Mvh Anders.

Avatar Fallback

Re: Outlander med problem

 
#282446 ja och om den inte sjunker ihop bak så är ju framhjulen i marken och kan styra ;)

Avatar Fallback

Re: Outlander med problem

 
#282451
skogsbonne skrev:ja och om den inte sjunker ihop bak så är ju framhjulen i marken och kan styra ;)
Sjunker den i botten och börjar lätta fram, då påverkas styrförmågan, men att den blir rejält hoptryckt utan att bottna påverkar inte styrförmågan. Jag har som sagt fjäderlås bak, tar jag bort aggregatet förlorar jag i stort sett all styrförmåga. Innan jag hade fjäderlåsning sjönk maskinen nästan helt i botten, men styrförmågan påverkades inte. Att maskinen ändrar läge i längdaxeln påverkar ju inte hjulens marktryck. styrförmågan beror på ju på vikten av lasten bakom bakaxeln, inte hur " långa " eller " korta " fjädrarna är.. :geek: :geek: :ugeek: :ugeek: :smile:

Avatar Fallback

Re: Outlander med problem

 
#282453 jo mer grizzlyn sjönk ihop ju lättare blev det att styra och med hårda fjädrar bak så sjunker den inte ihop och går då tungt att styra - bra styrförmåga

Avatar Fallback

Re: Outlander med problem

 
#282454 Hur sitter draget på polarisen då?

Avatar Fallback

Re: Outlander med problem

 
#282456 Måste ju göra en jäkla skillnad

Avatar Fallback

Re: Outlander med problem

 
#282468 Jag har också upplevt problemet med att boggiedelen glidit bakåt på vagnens ram så att onödigt mycket tyngd hamnat på ATVn. Det är nu fixat. Kom med ett konstruktivt förslag hur jag skall undvika att mitt vänsterlår blir en grillbit.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Outlander med problem

 
#282471
hempa skrev:Det som återstår nu är att få ner värmen från avgasröret.
Insidan på vänster lår börjar bli genomstekt nu.

Är det ingen skyddsplåt mellan avgasrör och dynan? Fysisk åtskillnad är vad som behövs. Dessutom bortreflektion med aluminiumtape, värmeisolermattor eller dylikt.

Avatar Fallback

Re: Outlander med problem

 
#282513
hempa skrev: Kom med ett konstruktivt förslag hur jag skall undvika att mitt vänsterlår blir en grillbit.


Slipon

Avatar Fallback

Re: Outlander med problem

 
#282552
skogsbonne skrev:vadå inte hjälper? Det hjälper väldigt mycket,har satt på öhlinare bak och den sjunker inte längre ihop

Sitter dragkulan bakom centrum på hjulet så kan du ha stumma dämpare och ändå få framhjulen att lätta från marken, bara man har nog högt kultryck så kommer det hända.
Hävstångsprincipen you know...

Det är klart bättre att ha kulan mitt för centrum på bakhjulen.
Så som det var på en Suzuki?

Avatar Fallback

Re: Outlander med problem

 
#283881 Nytt problem. Jag känner mig smått missnöjd som ni förstår av det jag tidigare skrivit.
Byte av styrservo efter 2,5 år , kostnad 3760 kr ( halva priset enligt återförsäljaren ). Bränslespill på ca 500 liter pga hål i tanken. Tyvärr rann bränslet ut över avgasröret så man såg inget dropp och mina klagomål bemöttes med att det går så tungt i skogen. Fyra nya däck troligen beroende på felet med styrservon. Tillsammans en underhållskostnad på 20 000 kr för 3 år.

Jag försöker nå generalagenten för ett utlåtande. Det går inte. Telefonen är bara öppen för återförsäljare och e-mail saknas. Det finns ett fax nr men vem har ett sånt idag ?

Seriöst ???

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar
TitelStatistikSenaste svaret
Oljefilter can am 400 outlander av Camaro1969 - fre 07 jul 2017, 10:06
i ATV och UTV i skogen
1 svar
844 läst
av Suzuki Hasse     
fre 07 jul 2017, 20:27
Can-am Outlander 650xt, Atv med Rye-720 lunningspulka, snöbl av Seb macahan - tor 05 mar 2015, 01:33
i Säljes
0 svar
14438 läst
av Seb macahan     
tor 05 mar 2015, 01:33
Mitsubishi Outlander PHEV PLUG-IN HYBRID 4WD av Zalman - lör 18 maj 2013, 21:38
i Bilar

123
42 svar
20877 läst
av Cirre     
sön 06 nov 2016, 11:48
problem med 901:a av tompaengdahl - lör 17 apr 2010, 18:53
i Skördare
7 svar
3399 läst
av tompaengdahl     
tor 17 jun 2010, 23:48
PDA och GPS-problem. av Magnus Skog - fre 19 feb 2016, 21:18
i Ny Teknik och Elektronik
1 svar
1035 läst
av Tosca     
tis 23 feb 2016, 23:32
Annonser