Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Jag provkör Avesta MS38.....

110 inlägg 46931 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Jag provkör Avesta MS38.....

Pe_Er_79  
#250729
Mikael skrev:Lite långt och åka kanske. http://www.blocket.se/jonkoping/ISEKI__ ... ?ca=18&w=3


Det är det. Och jag är inte redo för att göra någon affär ännu. Är fortfarande i research stadiet.. :-)

   TS
Användarvisningsbild

Re: Jag provkör Avesta MS38.....

Mikael  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#250911
Pe_Er_79 skrev:
Mikael skrev:Lite långt och åka kanske. http://www.blocket.se/jonkoping/ISEKI__ ... ?ca=18&w=3


Det är det. Och jag är inte redo för att göra någon affär ännu. Är fortfarande i research stadiet.. :-)


Jag med. :ymdaydream:

Användarvisningsbild

Re: Jag provkör Avesta MS38.....

svampbob  
#264739
Pe_Er_79 skrev:
svampbob skrev:Kör med original Du jag har kört väldigt stora lass med min i uppförsbackar och då har det krävts fullgas på lågväxeln för att den ska orka men aldrig att den har börjat slira.


Märkligt, för mig slirar vagnen lite då och då. Det är inte så att man fastnar, kommer fram det gör man.


Nu efter 1,5 år så fick jag vagnen att slira. Det var en dag med väderomslag hade varit riktigt kallt sedan väderomslag och blötsnö. Jag var pålägg uppför en liten slänt i skogen då det plötsligt tog stopp. Kollade om jag hade fastnat i något träd men inte såg då att drivrullarna såg ut som isglassar. Knackade bort isen med lyftkroken och körde iväg.

Så nu vet jag att isbildning kan hända även i Norrland :grin:

Användarvisningsbild

Re: Jag provkör Avesta MS38.....

totte  
#264817 Den snön, eller vad man skall kalla sörjan, som vi har här i trakten nu är rena döden för allt som rullar, är som att köra i smörjfett.

Avatar Fallback

Re: Jag provkör Avesta MS38.....

Ercen  
#403518 Är det någon som vet om Kellfris insatsskopa passar på avestavagnens grip? Tänkte bara ha den för att fylla ut lite små gropar på tomten, då känns avestas egna gripskopa lite väl dyr i sammanhanget!

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).