Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Serviceindikator

3 inlägg 4638 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Serviceindikator

Snowman76  
#238414 Gjorde "tidig" första service på min fyrhjuling (Polaris Sportsman 850 XPS) igår (25h), egentligen ska den servas vid 50h eftersom den är inställt på det, (i boken står det 25h) frågade försäljaren vad det är som gäller och då sa han att jag kunde vänta till 50h, men då jag hade lite annat som behövde göras innan vintern så passade jag på att serva den samtidigt.

Nu till min fråga...

När jag kom hem märkte jag att dom inte ändrat på serviceindikatorn utan den står fortfarande på 50h, vilket innebär att servicelampan kommer blinka vid 50h, även fast service redan är gjort. Tänkte höra om det är nån här som vet om man kan ändra på serviceindikatorn själv och ställa in den när den ska servas nästa gång?

Tacksam för svar om det är nån som vet!



   TS
Användarvisningsbild

Re: Serviceindikator

anersimyra  
#238435 Själv servade jag min 800 vid 25, oljan i motorn är en s.k inkörningsolja. Detta har diskuterats livligt på ATV forum. Vissa säger 50 Tim, andra 20 eller 25. Vid 20 eller 25 byter man till "riktig" motorolja och oljefilter, vid 50 görs en mer omfattande kontroll, kontrollpunkter finns i manualen. Vid 100 timmar ska alla oljor bytas. Serviceintervaller är därefter var hundrade timma, den enskilt viktigaste oljan att byta utifrån tidsintervallet är demandoljan i framaxeln.
Mvh Anders.

Användarvisningsbild

Re: Serviceindikator

värmSkog  
#238449
Snowman76 skrev:Gjorde "tidig" första service på min fyrhjuling (Polaris Sportsman 850 XPS) igår (25h), egentligen ska den servas vid 50h eftersom den är inställt på det, (i boken står det 25h) frågade försäljaren vad det är som gäller och då sa han att jag kunde vänta till 50h, men då jag hade lite annat som behövde göras innan vintern så passade jag på att serva den samtidigt.

Nu till min fråga...

När jag kom hem märkte jag att dom inte ändrat på serviceindikatorn utan den står fortfarande på 50h, vilket innebär att servicelampan kommer blinka vid 50h, även fast service redan är gjort. Tänkte höra om det är nån här som vet om man kan ändra på serviceindikatorn själv och ställa in den när den ska servas nästa gång?

Tacksam för svar om det är nån som vet!


Står det inte i instruktionsboken hur man gör? Står i min polaris bok dock så är det en äldre modell, men kan kanske vara lika?

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).