Mera Myra

Terri
 Svara  5 inlägg  2635 visningar  3 följer

Mera Myra

#16893 Det tillverkades flera olika Myror Den första1976 Kallades Lunnar myran sedan på 80talet början byggdes Klippmyran.Kom även en som hette
Processormyran och stolpmyran.Dom vägde ca 2200kg
Lunnarmyran var minst den är på bilden i inslaget frå Fredrik. Den vägde ca 900 kg det finns ett reportage i
tidningen Skogen från 1juni 1983. Elmia katalogen.

TS
Terri Maskiner

Re: Mera Myra

backman skrev:Det tillverkades flera olika Myror Den första1976 Kallades Lunnar myran sedan på 80talet början byggdes Klippmyran.Kom även en som hette
Processormyran och stolpmyran.Dom vägde ca 2200kg
Lunnarmyran var minst den är på bilden i inslaget frå Fredrik. Den vägde ca 900 kg det finns ett reportage i
tidningen Skogen från 1juni 1983. Elmia katalogen.

Hej! Har just köpt en gammal linje/stolpmyra som kommer användas till att skota lite vindfäll och gräva lite dräneringsdiken, just nu väntar dock lite reparationer. Tycker den verkar kanon då den både kan skota ett par träd samt gräva! Har inte hunnit pröva än dock =). Jag har en massa dokumentation (kopplingsscheman/smörjpunkter/reservdelsbeteckningar mm) till Stolpmyran / Linjemyran om nån skulle vilja ha kopierat.
Mvh Calle G :)

#406462 Har du kvar dokumentationen?

#406500 Han har inte besökt skogsforum sen Nov2011 men vi gör ett försök @LADBOL

#406501 Maila mig?

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar
TitelStatistikSenaste svaret
Myra vs snytbagge av Niking - ons 10 dec 2014, 19:57
i Skogsmiljö och Trädlära
6 svar
1671 läst
av Niking     
mån 25 jan 2016, 21:17
Farma
Annonser