Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Ingen luft i däcken på Polaris

9 inlägg 5372 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Ingen luft i däcken på Polaris

svampbob  
#217987 Någon som kommer att beställa dessa till sin polaris? Lär ska finnas redan nästa år.

http://www.fieldandstream.com/articles/ ... atic-tires



   TS
Användarvisningsbild

Re: Ingen luft i däcken på Polaris

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#218003 http://www.foxnews.com/leisure/2013/03/ ... next-year/

Användarvisningsbild

Re: Ingen luft i däcken på Polaris

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#218007 Verkar rätt, lite snyggare och såklart billigare bara så kommer det nog att sälja.

Användarvisningsbild

Re: Ingen luft i däcken på Polaris

vetinte  
#218008 A
Senast redigerad av vetinte ons 05 mar 2014, 15:54, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild

Re: Ingen luft i däcken på Polaris

anersimyra  
#240916 Dom har ju inga "sidor". Jag tror det kan bli problem med den skarpa vinkeln mellan sida och slitbana, dessutom går ju inte "trycket" varieras för olika körförhållanden och underlag. Nej, didäringa tror jag inte blir bra på en hjuling. :-o

Användarvisningsbild

Re: Ingen luft i däcken på Polaris

JensSkoog  
#240952 Hur blir dom när alla holen är fyllda med frusen myrjord och lera. Annars har jag erfart att pinnar och kvist alltid finner vägen inn i öpppningar under terrängkörning och festnar där.

Användarvisningsbild

Re: Ingen luft i däcken på Polaris

anersimyra  
#240959
JensSkoog skrev:Hur blir dom när alla holen är fyllda med frusen myrjord och lera. Annars har jag erfart att pinnar och kvist alltid finner vägen inn i öpppningar under terrängkörning och festnar där.

"Hjulen" kommer se ut som " skäggiga damen " av pinnar och annat som fastnar i dom, jag tror dessutom att de skarpa sidorna kommer skära ner sig på myrmark, jag tror de kommer hugga tag ordentligt i sten och annat som gör färden ordentligt obekväm. :shock:

Avatar Fallback

Re: Ingen luft i däcken på Polaris

axwell  
#240973
anersimyra skrev:"Hjulen" kommer se ut som " skäggiga damen " av pinnar och annat som fastnar i dom, jag tror dessutom att de skarpa sidorna kommer skära ner sig på myrmark, jag tror de kommer hugga tag ordentligt i sten och annat som gör färden ordentligt obekväm. :shock:

Ja bara skit, funderar på att uppfinna ett hjul som förbinder navet med fälgen genom en massa pinnar; pinnarna skulle jag kalla "ekrar" om det inte är upptaget.

Eller så gjuta av aluminium ett helt hjul och ha punkteringsfritt däck utanpå.
Det hjulet kunde har några grova pinnar från sitt centrum till fälgen insida.

Redan uppfunnet(?); aj då, och det fungerade även i terräng ?


Varför så negativa, vänta och se, döm inte hunden efter håret !

Användarvisningsbild

Re: Ingen luft i däcken på Polaris

JensSkoog  
#240974 Sant Axwell! Gott att det fins non som är innovative och gör nya sakor. Måste passa mig så jag inte blir en sur gammal gubbe. Bara det att när jag så det där, så tänkte jag problem och inte möjlighet - men det är inte slik tänkande som drar världen fremåt!

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).