Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Vad ska en Terri 2020 kosta?

7 inlägg 7905 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Vad ska en Terri 2020 kosta?

ÅsaNisse  
#187269 Någon som har en tanke på vad en 88-års terri med 2000 tim och odriven kärra ska kosta.
Kranen är brusten och svetslagad samt boggin på kärran utsliten i bussningar. Kylarvattnet är i en pöl på golvet. Med andra ord en del att göra, men den bör kunna ha ett marknadsvärde ändå.
Jag har erbjudande om att köpa denna, och jag vill inte lägga skambud och inte heller betala för mycket.
Tacksam för seriöst svar.



   TS
Avatar Fallback

Re: Vad ska en Terri 2020 kosta?

ÅsaNisse  
#187582 Tråkigt att det inte finns några prismedvetna individer på detta forum (inkl mig själv)

   TS
Användarvisningsbild

Re: Vad ska en Terri 2020 kosta?

OAS-forests  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#187587 En tidig verson av Vimek 101 Minimaster med 3 m hydraulisk kran i det skick du beskriver skulle kanske ha ett värde på 50 000 kr. Dock kan dessa maskiner inte jämföras rakt av, tror att Terrin hade högre pris som ny, har heller inte hört talas om någon 101:a som gått 2000 timmar.

Det krävs en del reparationer innan Terrin går men 25 000 kr borde den vara värd.

Avatar Fallback

Re: Vad ska en Terri 2020 kosta?

Tosca  
#187597 Inte riktigt samma sak, men jämföra går väl.
En lillnalle i körbart skick kan man hitta för neremot 20000, äldre, fler timmar och större men ändock.

Avatar Fallback

Re: Vad ska en Terri 2020 kosta?

mrvimek  
#187723 mellan 25 0 40 beroende på hur flidd den är o ja sålde min 1020 för 100 i bruks skick

Avatar Fallback

Re: Vad ska en Terri 2020 kosta?

ÅsaNisse  
#189837 Den gick för 140 papp!!!!!!!!!

   TS
Avatar Fallback

Re: Vad ska en Terri 2020 kosta?

ulfgustav  
#189839 Hej ÅsaNisse
var glad att du slapp den.
På din beskrivning av skicket så skulle du fått lägga många timmar och desutom ett antal tusingar i material

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).