Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Svart och gul skogsvagn nån som vet??

21 inlägg 12060 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Svart och gul skogsvagn nån som vet??

axwell  
#176819 Molnia hann före med kommentaren om stakarna/stöttorna, stödbenen verkar inte heller vara dimensionerade i förhållande till den våldsamma bredden mellan "fötterna".
Det krävs nog gott om utrymmen för att manövrera dom.

Det enda positiva för mina behov skulle vara att hela vagnen ser bred ut, då slipper man lasta så högt som jag gör med min nuvarande.

Vet inte om kameravinklarna luras, uppfattar det som om boggien sitter i olika positioner på bilderna.
http://www.sparrsab.se/productinfo.asp? ... =277&pgid=

Användarvisningsbild

Re: Svart och gul skogsvagn nån som vet??

halvproffs  
#176821 Radien på gripklorna verkar vara alldeles för stor på en sån liten grip så den nyper stocken på mitten enbart. Nä, usch o tvi är min kommentar till något dylikt.

Användarvisningsbild

Re: Svart och gul skogsvagn nån som vet??

molnia  
#176822


Är det kameravinklarna som luras eller är inte sista stöttan på vänster sida redan krökt?
klen vagn3.jpg

klen vagn4.jpg

Avatar Fallback

Re: Svart och gul skogsvagn nån som vet??

Hema  
#176824 Ja krökt eller så har de lite "spretig" kvalite i fabriken :)

Avatar Fallback

Re: Svart och gul skogsvagn nån som vet??

Yanmar 1502d  
#177090 Vet inte om kameravinklarna luras, uppfattar det som om boggien sitter i olika positioner på bilderna.
http://www.sparrsab.se/productinfo.asp? ... =277&pgid=[/quote]

Sista paret stöttor är flyttbart. Det går att förlänga eller förkorta vagnen ser det ut som.

Avatar Fallback

Re: Svart och gul skogsvagn nån som vet??

Åkesson  
#177115 Hej.

Har sparat denna bilden från en tidigare annons på blocket, ser helt klart ut som att boggien är flyttbar. Såg även på dessa kort att det skiljer en del på ventilpaketet, visuellt ett klart bättre än de andra.

Mvh stefan

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).