Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Svart och gul skogsvagn nån som vet??

21 inlägg 12062 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Svart och gul skogsvagn nån som vet??

aerostaffan  
#175834 Ser ibland annonser på blocket, kvd osv på skogsvagnar som är svarta och gula. Det står inte vad det är för fabrikat på dem, är det någon som vet om det är något att ha??



   TS
Användarvisningsbild

Re: Svart och gul skogsvagn nån som vet??

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#175848 Patruuna är svart/gula, Kesla är åxå svart/gula

Avatar Fallback

Re: Svart och gul skogsvagn nån som vet??

Robertberg  
#175850 Mowi och moheda är också svart/gula.
Mowis vagnar har boggienavet/lagringen mellan hjulen, så känner man lättast igen dem.

Avatar Fallback

Re: Svart och gul skogsvagn nån som vet??

aerostaffan  
#175851 Tror inte att det är någon av dem. Jag var lite för otydlig, vagnarna jag syftar på är mindre vagnar typ till atv/minitraktor.....

   TS
Avatar Fallback

Re: Svart och gul skogsvagn nån som vet??

Åkesson  
#175900 Jag tror att namnet du letar efter är Weekla, säljs under lite olika namn/firmor på blocket bland annat.

Mvh Stefan

Avatar Fallback

Re: Svart och gul skogsvagn nån som vet??

aerostaffan  
#175957 Är inte Weklas vagnar gröna och svarta? Eller de lackeras kanske i olika färger beroende på vem som ska sälja dem....

   TS
Avatar Fallback

Re: Svart och gul skogsvagn nån som vet??

Åkesson  
#175960 Jag tror att de första de sålde hade denna färgkombinationen. Vet att denna modell går att köpa på bland annat polarproduter, sparrs import mm. Har funnits en massa olika annonsörer på blocket.

Avatar Fallback

Re: Svart och gul skogsvagn nån som vet??

aerostaffan  
#176084 Det fanns en begagnad sån här vagn på en maskinfirma här i krokarna, men den var tyvärr såld när jag ringde till dem. Försäljaren var dock väldigt pratsam och berättade att både säljarna och killarna på verkstan hade varit imponerade av den och och att den verkade vara vettig för att vara en "kina-vagn". Eftersom att vagnen var såld så hade han ju ingen anledning att ljuga heller så.......

   TS
Avatar Fallback

Re: Svart och gul skogsvagn nån som vet??

Hema  
#176106
Bild
Typ denna?
Det är en XYZ320 vagn, fd. Estländsktillverkad på licens av den Finska vagnen Vahva Jussi 320. Men nu sker tillverkingen av XYZ i Kina (med lite sämre kvalité), om jag är rätt informerad.

Avatar Fallback

Re: Svart och gul skogsvagn nån som vet??

amcore  
#176725 kan det vara denna som efterfrågas?


http://www.sparrsab.se/productinfo.asp?pid=277


lastbankarna ser ju riktigt rejäla ut :roll:

Avatar Fallback

Re: Svart och gul skogsvagn nån som vet??

Blivande snickare  
#176726 Järntrådarna menar du :mrgreen: .
Är det bara för mig som texten under bilden inte visas helt?

Avatar Fallback

Re: Svart och gul skogsvagn nån som vet??

Åkesson  
#176730 Ligger 2 ute på blocket för tillfället.

http://www.blocket.se/angelholm/Huggarv ... ?ca=16&w=3

http://www.blocket.se/dalarna/Traktor_m ... ?ca=16&w=3

Har allt funderat på en sån här efter jinman men tycker tyvärr att priset är lite väl högt då boggie samt hjul måste bytas. Samt göra om hela balken till boggin då spårvidden är alldeles för bred. Sen är det ju ramstyrning med.....

Avatar Fallback

Re: Svart och gul skogsvagn nån som vet??

Yanmar 1502d  
#176777 Den verkar identisk med Weklas vagn. Det är nog ingen Honda som de skriver utan en kopia. Det var det i alla fall på Weklas vagn enligt en försäljare där. De har för övrigt tagit bort sin vagn från hemsidan sist jag kollade.
Enligt ovan nämnda försäljare skulle Weklans boggie göras om så att den blev flyttbar. Det skulle vara klart och finnas till försäljning nu i maj.
Spännande att se om det blir så och om de samtidigt döljer slangarna i kranen. Ser lite tokigt ut när de ligger utanpå tycker jag.

Avatar Fallback

Re: Svart och gul skogsvagn nån som vet??

dexter  
#176814 AIK som har gett sig in på huggarvagnsmarknaden xD

Användarvisningsbild

Re: Svart och gul skogsvagn nån som vet??

molnia  
#176817
Blivande snickare skrev:Järntrådarna menar du :mrgreen: .
Är det bara för mig som texten under bilden inte visas helt?


usch det är så man får rysningar, den som har dimensionerat stöttorna kan väll inte ha kört i skogen..?. :-o
klen vagn.jpg

klen vagn2.jpg

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).