Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Vad kör ni med för bilar!

72 inlägg 28612 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild
masterchief  
#39323 Har någon fullsizejänkare kroktestats av euro ncap?
Sushipickisarna var rätt varierande där.
är nog inte optimalt med ett rambygge för krocksäkerhet så länge man inte möter någon som är mycket lättare än en själv.
En bergvägg eller ett träd är i regel förödande trots krockkuddar.

Användarvisningsbild
Maldas  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#39324
Visst kan man det, tex EU-moppe är ju mkt billigare.
Försök att jämföra med jämförbara bilar så ser du att skillnaden är inte så stor
men i allt annat är det stor skillnad tex komfort, prestanda, sittplatser, krocksäkerhet
lastyta, markfrigång, andrahandsvärde, utseende och såna grejer.
Men som sagt är det endast bränsle du bryr dig om så ska du nog välja en Skoda Caddy eller liknande.


Tillbaka till frågan. Hur mycket dricker dom?

Användarvisningsbild
kava  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#39328 Ford Ranger Supercab 07 143 hk.
Saknar min S10 varje dag. :(

Användarvisningsbild
Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#39336
Maldas skrev:
Visst kan man det, tex EU-moppe är ju mkt billigare.
Försök att jämföra med jämförbara bilar så ser du att skillnaden är inte så stor
men i allt annat är det stor skillnad tex komfort, prestanda, sittplatser, krocksäkerhet
lastyta, markfrigång, andrahandsvärde, utseende och såna grejer.
Men som sagt är det endast bränsle du bryr dig om så ska du nog välja en Skoda Caddy eller liknande.


Tillbaka till frågan. Hur mycket dricker dom?

Ingen aning, vilken tänker du på?
Speca motor, vlåda, chassi, vikt, hjul mm så ska jag gissa.
Det finns många modeller och utrustningsalternativ, det är som att fråga hur långt är ett snöre?

Användarvisningsbild
Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#39337
masterchief skrev:Har någon fullsizejänkare kroktestats av euro ncap?
Sushipickisarna var rätt varierande där.
är nog inte optimalt med ett rambygge för krocksäkerhet så länge man inte möter någon som är mycket lättare än en själv.
En bergvägg eller ett träd är i regel förödande trots krockkuddar.

Vet ej, men Teknikens Värld gav full pott till Cheva Suburban, men drog av en
poäng för att den var så våldsam med det den krockade mot.

Användarvisningsbild
Knegarn  
#39338 sushipickisar! en ny d-max (isuzu) 2 hilux och en king-cab en l-200 samt en peugeot expert.

Avatar Fallback
Yanmar 1502d  
#39353 Har 2 bilar varav den ena går minst 16 mil varje dag så då är jag nöjd med att de drar 0.59 l per mil.
Tycker att det är viktigt med låg bensinförbrukning. Känns skönt i plånboken samt att jag inte behöver skämmas för sankte Per sedan.

Användarvisningsbild
totte  
#39356 Tänkte bytt Renaulten i år men så blev det inte. Fixat till den, underredsbehandlat, vaxat och reparerat småsaker. Kvarstår att byta motorvärmaren och handbromskablarna. Megane 00 kombi, 18500 mil nu. Bekvämaste bil jag haft, inte nån sportmodell men en långfärdare av klass. Och massor med utrymme därbak. Frånsett bromsarna som käkar väl mycket belägg har det inte varit nåra problem att tala om. Drar 0.6 på sommarn, 0.63 på vintern om man är lite försiktig med gasen.

Avatar Fallback
flisshejk  
#39431 Har sålt min Ford F250 med en mullrande V8 diesel tog dryga litern.
Kör nu en S10 picup nätt och behaglig skön lågfärdsbil ändå användbar på sämmre vägar drar ca 0,9 vid längre körning om man kör lagligt.

Användarvisningsbild

Re: Vad kör ni med för bilar!

buster67  
#45945 Har ingen bil än :sad:

Användarvisningsbild

Re: Vad kör ni med för bilar!

stegmaster  
#45982 Det her er min Chevrolet Tahoe 6,5 td 1997 mod. Jag har eiet siden ny i 97, så den har varit med nu i 11 år, och endast rullat 61000km så jag hoppas den har lenge kvar. Den drar mycket diesel 1,2- 2,0 . :sad:
Bild

By stegmater

Avatar Fallback

Re: Vad kör ni med för bilar!

Mickev  
#45994 Åker Range Rover -98

Har precis kastat ut luftfjädringen som är bekväm men ett mörker då den strular... nu är det driftsäkra spiraler istället :wink:

Bild

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).