Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Vilken motor har min Nuffield 3 42?

2 inlägg 2458 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Vilken motor har min Nuffield 3 42?

aywa  
#166945 Har köpt en Nuffield 3 42. Dock vet jag att motorn är utbytt till en annan av nuffields motorer, men behöver hjälp att utröna vilken motor jag har då jag behöver införskaffa reservdelar till motorn.
Känt:
*motorn som monterades är tydligen längre än originalet på 3-42. ( släktingen som hade den i skogsbruket vet jag klagade över att traktorn blev längre efter bytet och därmed krävde lite större svängradie).

*motorn som sitter på plats idag är trecylindrig.

*traktorn har hög och låg-växel vilket jag förstått att nuffield 3-42 inte har som originalutförande.

Ja, det är dessa riktlinjer jag har och hoppas därmed att någon kan säga mig vad för motor gammelfarbror en gång monterade som passade hans 3- 42a :wink:



   TS
Avatar Fallback

Re: Vilken motor har min Nuffield 3 42?

aywa  
#169195 Enl andresens maskiner så bör det vara en 10-42 då utmärkande för den modellen är hög och lågväxlad. ( fast dem har ju haft fel förr, iaf har det hänt mig :lol:

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).